Uzaktan eğitimde öğretimi ayrıntılama kuramına göre yapılan programlama öğretiminin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bilgi çağına geçişle birlikte, bireylerin eğitim ihtiyacının artmasının yanında sosyal ve ekonomik sebeplerle geleneksel eğitimden yararlanamayan bireyler için alternatif olabilecek bir eğitim sistemi; Uzaktan Eğitim ortaya çıkmıştır. Son yıllarda gerek dünyada gerekse ülkemizde Uzaktan Eğitim, özellikle üniversitelerde yaygın olarak kullanılmaktadır. Uzaktan Eğitimin, Teknolojik, Organizasyonel, Kurumsal ve Pedagojik olmak üzere dört boyutu bulunmaktadır. Ülkemiz açısından bu boyutlar incelendiğinde Uzaktan Eğitimin pedagojik boyutu açısından bir belirsizlik ve standart eksikliği olduğu söylenebilir. Bu araştırma ile Uzaktan Eğitimde, Programlama Dilleri I dersinde Öğretimi Ayrıntılama Kuramı çerçevesinde yapılan öğretimin, öğrenme ve öğretme açısından etkililiği incelenmiştir. Bu doğrultuda öğrenciler deney ve kontrol grubu olmak üzere iki gruba ayrılmıştır. Deney grubu öğrencilerine Öğretimi Ayrıntılama Kuramı çerçevesinde öğretim yapılırken, kontrol grubunda geleneksel öğretim yöntemleri kullanılmıştır. Öğretimi Ayrıntılama Kuramı çerçevesinde yapılan öğretim Zaharias' ın (2006) öne sürdüğü E-öğrenmenin boyutları açısından değerlendirilmiştir. Bu amaçla araştırmacı tarafından gözlem notları tutulmuştur. Ayrıca araştırmanın sonunda deney grubu öğrencileriyle mülakat yapılmıştır. Elde edilen nitel veriler içerik analizi yapıldığında Öğretimi Ayrıntılama Kuramı çerçevesinde yapılan öğretimin, E-öğrenmenin boyutları; İçerik, Öğrenme ve destek, Görsel tasarım, Etkileşim, Yol gösterme, Erişilebilirlik, Öz değerlendirme ve öğrenebilirlik açısından gerekli etkinlikleri içerdiği ortaya çıkmıştır. Diğer taraftan Öğretimi Ayrıntılama Kuramı çerçevesinde yapılan öğretimin geleneksel anlatım yöntemlerine göre öğrencilerin akademik başarısına etkisi incelenmiştir. Bu doğrultuda deney ve kontrol grubu öğrencilerine öntest, sontest ve kalıcılık testi yapılmıştır. Elde edilen nicel veriler parametrik olmayan testlerle analiz edildiğinde öğrencilerin sontest puanlarında anlamlı farklılık ortaya çıkmamıştır. Ancak kalıcılık testi puanları karşılaştırıldığında deney grubu lehine anlamlı farklılık ortaya çıkmıştır. Sonuç olarak Öğretimi Ayrıntılama Kuramı, öne sürdüğü ilkleriyle öğrenmenin kalıcılığında ve akademik başarı puanının artışında geleneksel anlatım yöntemlerine göre daha etkili olabileceği belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Uzaktan Eğitim, Öğretimi Ayrıntılama Kuramı, E-öğrenme In recent years, both in the world and in our country Distance Education has been widely used, especially in universities. Distance Education consists of four aspects: Technological, Organizational, Institutional and Pedagogical. When it is analysed in terms of our country, it can be said that there is uncertainty and lack of standards in Pedagogical aspect of Distance Education. In this study, the effectiveness of education, which is performed within the scope of Elaboration Theory in Programming Languages course in Distance Education, is examined in terms of learning and teaching. In this respect, students are divided into two groups as experimental and control group. While experimental group is educated by using Elaboration Theory, control group is educated by using traditional teaching methods. Education, performed by using Elaboration Theory, is evaluated in terms of E-Learning aspects which are put forward by Zaharas (2006). For this purpose, some observation notes are taken by the researcher. Also, at the end of the study experimental group students have had an interview. When content analysis is made for obtained qualitative data, it is seen that education performed by using Elaboration Theory includes activities which are essential for E-Learning aspects. On the other hand, the effect of instruction performed by using Elaboration Theory to the students' academic achievements has been examined in comparison with traditional teaching methods. In this respect, pre-test, post-test and delayed test are applied to the students of experimental and control groups. When the obtained qualitative data is analysed with nonparametric tests, there hasn't been a significant difference in their post-test score. But, when retention test scores are compared, some significant differences have some up in favour of experimental group. As a result, this study suggests some evidences about the contribution for Elaboration Theory to be used in instructional activities which provides positive effects in persistence of learning.Key Words: Distance Education, Elaboration Theory, E-learning
Collections