Akıllı tahta kullanılan matematik dersinden yansımalar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Eğitim alanında istenilen hedeflere ulaşabilmek; günümüzde yaşanan teknolojik değişimlerin eğitim alanına entegre edilmesi ve eğitim alanında kullanılmasıyla mümkün olacaktır. Bu yolda kullanılan araçlardan biri de son zamanlarda tüm dünyada yaygınlaşan ve ülkemizde de ilgi görmeye başlayan akıllı tahtalardır. İnteraktif özellikli dokunmaya duyarlı bir yapıya sahip olan akıllı tahtalar, eğitimde istenilen hedeflere ulaşmada önemli bir araçtır. Bu tespitlerden hareketle MEB tarafından FATİH projesi hayata geçirilmiş ve bu kapsamda ülkemizde birçok derslik akıllı tahta ile donatılmıştır. Bu süreçte öğretmenlerden beklenen de araştırmacı kimlikleriyle yeni teknolojileri eğitime entegre etmeleridir. Akıllı tahta kullanılan sınıf ortamından yansımaların ele alındığı bu çalışmanın amacı, akıllı tahtanın matematik dersinde ne tür uygulama biçimlerinin olduğunu, dersin akışını nasıl etkilediğini ve matematik dersinde ne tür imkanlar sunduğunu ortaya koymaktır. Nitel araştırma yaklaşımının benimsendiği bu çalışmada araştırmacı kendi sınıfında akıllı tahta ile ilgili yaptığı uygulamaları ve araştırma sürecinde yaşadıklarını paylaşmaktadır. Bu bağlamda bir aksiyon araştırması olan bu çalışmada veri toplama aracı olarak alan notları, mülakat ve gözlem kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Gümüşhane ili Torul ilçesinde bulunan bir ortaokulun 6, 7 ve 8. sınıflarında eğitimlerine devam eden 48 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın sonucunda akıllı tahtanın kaynak konusunda çeşitlilik sağladığı, zaman yönünden tasarruflu ve ders hakimiyeti açısından yararlı olduğu, dersi eğlenceli kıldığı, dersin daha anlaşılır olmasına katkı sağladığı, sınıfta etkileşimi arttırdığı, öğrencilere ve öğretmene kolaylıklar sağladığı ortaya koyulmuştur.Anahtar Kelimeler: Akıllı Tahta, Matematik Öğretimi, Aksiyon Araştırması The desired goals of education will be possible if today's technological developments are integrated in education area. Nowadays, smart boards which are one of the devices have begun to take attractions in all around the world and in our country. Smart boards which have interactive features and are sensitive to touch are important devices to reach desired goals in education. Based on these findings, FATİH project has been implemented by Turkish Ministry of National Education and a lot of classrooms have been equipped with smart boards. In this process, it is expected from teachers that they adapt new technology into education with their researcher identification. This study deals with the reflections of the classrooms equipped with smart boards and aims to show what kind of form of implementation they have, how they affect courses and what kind of opportunities smart boards offer in math lessons. A qualitative approach is adopted in this study; the researcher shares her own implementations on smart boards and her own experiences. In this regard, field notes, interviews and observations are carried out in this action research. The students which are in 6th, 7th, 8th grades in Torul, Gümüşhane are formed the research sample. At the end of the research, it is stated that smart boards provide a variety of sources, are useful for time saving and teacher's control, make lessons more enjoyable. In addition, smart boards make lessons more understandable, and enhance interaction in the classrooms, make lessons easier for the teachers and the students.Key Words: Smart Boards, MathematicsTeaching, Action Research
Collections