Sınıf öğretmeni adaylarının genel kimyadaki bilimsel kavramları açıklama becerilerinin geliştirilmesi üzerine bir çalışma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, öğrencilerin bilimsel açıklama kavramına ait algılarının ve bilimsel açıklama yapabilme becerilerinin gelişimi üzerine Ortak Anlam Oluşturma Sürecinin nasıl bir etkisinin olduğunu araştırmaktır. Bu çalışma 2011-2012 eğitim-öğretim yılı güz döneminde Gaziantep Üniversitesi'nde yürütülmüştür. Çalışmaya 51 sınıf öğretmenliği programı öğrencisi katılmış ve araçsal durum çalışması modeli kullanılmıştır. Öğrencilerin gelişimlerini takip etmek amacıyla, uygulama öncesi ve sonrasında bireysel mülakatlar, uygulama ortasında ve sonunda açık uçlu sorulardan oluşan bir test öğrencilere uygulanmıştır. Ayrıca çalışma boyunca tüm dersler bir video kayıt cihazı yardımıyla kaydedilmiştir. Dolayısıyla video kayıtları, mülakatlar ve öğrencilerin yazılı yanıtları bu çalışmanın verilerini oluşturmaktadır. Mülakatların analizi için tanım tablosu, açık uçlu soruların analizi için de dereceli puanlama anahtarı (rubrik) kullanılmıştır. Öğrencilerin bilimsel açıklama kavramına yönelik algılarında ve bilimsel açıklama yapabilme becerilerinde meydana gelebilecek gelişimi belirlemek amacıyla Ki-kare testi ve Wilcoxon işaretli sıralar testi kullanılmıştır. Çalışma sonucunda ortak anlam oluşturma sürecinin bilimsel açıklama kavramına ait öğrenci algısının ve bilimsel açıklama yapabilme becerisinin gelişimi üzerine etkili olduğu görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Bilimsel Açıklama, Ortak Anlam Oluşturma, Anlamın Müzakeresi, Kimya Eğitimi, Araçsal Durum Çalışması This study sought to find out the impact of the efforts of creating taken-as-shared understanding on students' perception of scientific explanation and their capability of explaining scientifically. The study was carried out at University of Gaziantep in the fall semester of 2011 and 2012. A total of 51 elementary classroom teacher candidates participated in the study and an instrumental case study approach was utilized. In order to monitor the candidates' development, individual interviews were conducted before and after implementation. In addition to interview, a questionnaire including open-ended questions were posed to student in the middle and end of the implementation. Furthermore, throughout the study all classroom periods were videotaped. Therefore, videotapes, individual interviews and students written responses became the data sources for the study. In order to analyze interview transcripts, a table of operational definitions and to analyze students' written responses, a rubric were used. In order to determine effects of the implementation on students' perception of scientific explanation and their capability of explaining scientifically, chi square and Wilcoxon signed rank test were used. It is found that in enhancing perceptions of scientific explanation and scientific explanation skill, the efforts of creating taken-as-shared understanding has been shown to be effective.Key Words: Scientific Explanation, Creating Taken-As-Shared Understanding, Negotiation of Meaning, Chemistry Education, Instrumental Case Study.
Collections