Bilgisayar iç donanım birimleri ile ilgili kavram yanılgılarının giderilmesinde video ve 3B animasyonların etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Öğrencilerin öğrenilmesi zor olan bazı kavramları daha hızlı ve kalıcı öğrenebilmesi için soyut kavramların duyu organlarıyla algılayabileceği şekilde sunulması gerekmektedir. Bu çerçevede video ve 3B animasyonlar zihinde canlandırılması zor olan soyut kavramların somutlaştırılması noktasında önemli roller üstlenebilmektedirler. Özellikle meslek liselerinde, mesleklerine ilişkin uygulamaları yapacak olan öğrencilerin temel kavramlar konusundaki eksiklikleri ve yanlış anlamaları, mesleklerini doğru icra etmelerinde zorluklar oluşturabilir. Bu çerçevede meslek lisesi bilişim teknolojileri alanı öğrencilerinin bilgisayar donanım birimleriyle ilgili kavram yanılgılarını ve yanlış anlamalarını belirlemek ve bunları gidermeye yönelik yeni yöntemler önermek önem arz etmektedir. Bu nedenle, bu çalışmada; bilgisayar iç donanım birimlerindeki kavram yanılgılarının ve yanlış anlamalarının giderilmesine yönelik video ve 3B animasyonlar geliştirilmiş ve etkililiği araştırılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2011–2012 eğitim-öğretim yılında Erzincan İl Merkezinde bulunan MEB' e bağlı bir Endüstri Meslek Lisesi'nde Bilişim Teknolojileri Alanı 10. sınıf öğrencilerinden seçilen iki şube (sınıf içi ders grubu n=19 ve ödev amaçlı grubu n=15) oluşturmaktadır. Veri toplama araçlar olarak üç aşamalı kavramsal anlama testleri, gözlemler ve klinik mülakatlar kullanılmıştır. Kavramsal anlama testleri öğrencilere ön ve son test olarak uygulanmıştır. Son testlerinden elde edilen bulgulardan video ve 3B animasyonların kavram yanılgılarını gidermede etkili olduğu belirlenmiştir. Mülakat ve gözlemlerden elde edilen bulgular da kavramsal anlama testlerinden elde edilen bulgularla önemli ölçüde örtüşen sonuçlar içermektedir.Çalışmadan elde edilen deneysel sonuçlar, bilgisayar iç donanım kavramlarıyla ilgili olarak, soyut ve anlaşılması zor konularının doğru olarak öğrenilmesi için video ve 3B animasyonların özelliklerinden yararlanılarak oluşturulacak ortamlardan yararlanılmasının olumlu katkılar sağlayacağına işaret etmektedir. Bu çerçevede kavram yanılgılarının giderilebilmesi için ünite ve konu bazında, öğretim programı çerçevesinde video ve 3B animasyonlar hazırlanarak, web ortamında ortak paylaşım alanlarında kullanıma açılması faydalı olacaktır.Anahtar Kelimeler: Bilgisayar İç Donanım Kavramları, Kavram Yanılgıları, Video,Animasyon, 3B Animasyon To be able to learn some of the difficult concepts, more faster and permanent, intangible concepts should be provided for the students. By the way that they can learn. In this context video and 3D animations able to have important roles as the concepts are difficult to revitalization in mind. Especially in vocational schools, because of deficiencies in basic concepts and misconceptions, the students may encounter difficulties while practicing their profession. In this context, vocational high school students in the field of information technology related to computer hardware units to identify misconceptions and misunderstandings, and to propose new methods for eliminating them is of great importance. Therefore, in this study; internal computer hardware components to eliminate misconceptions and misunderstandings video and 3D animation and enhanced effectiveness was investigated.The research sample was taken from the city of Erzincan, an Industrial School in the Information Technology department 10th-grade students selected from the two branches (experimental group n = 19 and control group n = 15) in 2011-2012 academic year. Three-stage conceptual understanding of data collection tools as tests, observations and clinical interviews were used. Conceptual understanding tests were applied to students as pre tests and post tests. The findings of the final test of the video and 3D animations are determined to be effective in reducing misconceptions. The findings obtained from interviews and observations obtained from the conceptual understanding test results with the findings include considerable overlap.The experimental results outlines about computer internal hardware concepts that, the inorder to learn intangible and abstruse subjects concepts coreectly, the features of video and 3D animations can serve positive contributions to the learning environment. In this context, it is suggested that, in order to eliminate some of the misconceptions within the framework of the curriculum in terms of units and topics ,video and 3D animation can be prepared and should be opened for use on the common web areas.Keywords: Internal Computer Hardware Concepts, Misconceptions, Video, Animation, 3D Animation
Collections