Mobil teknolojilerin laboratuvar ortamlarında kullanılmasına yönelik rehber materyallerinin geliştirilmesi ve etkililiğinin değerlendirilmesi: Genel Fizik Laboratuvarı II örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı; Fen Bilgisi öğretmen adaylarına yönelik `Genel Fizik Laboratuvarı II` dersi kapsamında, mobil teknoloji ile bütünleşik sensörlerin kullanıldığı ve yapılandırmacı yaklaşımın 5E modeline uygun olarak geliştirilen laboratuar etkinliklerinin, öğretmen adaylarının akademik başarılarına, grafik çizme ve yorumlama becerilerine, fizik laboratuvarına karşı tutumlarına ve bilimsel işlem becerilerine etkisini incelemektir. Ayrıca mobil teknolojik aletlerin laboratuvar ortamında kullanılması ile ilgili öğretmen adaylarının görüşlerinin belirlenmesi de amaçlanmıştır. Çalışmada yarı deneysel yöntem kullanılmıştır. Pilot uygulamalar 2011-2012 eğitim- öğretim yılı bahar döneminde KTU Fatih Eğitim Fakültesinde öğrenim gören `Genel Fizik Laboratuvarı II` dersini alan 32 fen bilgisi öğretmen adayı ile yapılmıştır. Asıl uygulama ise 2012-2013 eğitim- öğretim yılı bahar döneminde KTU Fatih Eğitim Fakültesinde öğrenim gören `Genel Fizik Laboratuvarı II` dersini alan toplam 64 fen bilgisi öğretmen adayı (deney ve kontrol grubunda 32'şer olmak üzere) ile yürütülmüştür. Çalışmada veri toplama araçları olarak; Akademik Başarı Testi (ABT), Grafik Çizme ve Yorumlama Becerileri Testi (GÇYBT), Fizik Laboratuvarı Tutum Ölçeği (FLTÖ), Bilimsel İşlem Becerileri Testi (BİBT) ve yarı yapılandırılmış mülakatlar kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen nicel veriler; bağımlı t-testi ve bağımsız t-testi kullanılarak analiz edilmiş, nitel verilerde ise içerik ve betimsel analiz kullanılmıştır. Yapılan uygulamalar sonucunda, mobil teknolojik aletler ile laboratuvar etkinliklerinin yürütülmesinin, akademik başarının, grafik çizme ve yorumlama becerilerinin, fizik laboratuvarına karşı tutumların ve bilimsel işlem becerilerinin gelişmesinde daha etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca, öğretmen adayları ile yürütülen mülakatlar sonucunda, mobil teknolojik aletlerin laboratuvar ortamlarında kullanılmasının derse karşı ilgiyi ve motivasyonu artırdığı tespit edilmiştir. Elde edilen sonuçlara bağlı olarak bu alanda çalışacak araştırmacılara ve eğitimcilere bazı önerilerde bulunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Fizik Laboratuvarı, Mobil Teknoloji, Yapılandırmacılık, 5E Modeli, Bilimsel İşlem Becerileri, Grafik Çizme ve Yorumlama Becerileri The aim of this study is to investigate the effect of laboratory activities to the preservice teachers' academic achievements, their abilities of graphic drawing and interpretation, their attitudes towards physic laboratory and their scientific process abilities in which mobile technology-integrated sensors are used and developed as appropriate with constructivist approach's 5E model within the scope of `General Physic Laboratory II` course. Furthermore, defining preservice teachers' opinions about using mobile technology tools in laboratory environment is also aimed. Semi-experimental method is used in the study. Pilot applications are conducted with 32 preservice teachers taking `General Physics Laboratory Course II` who are currently studying at KTU Fatih Faculty of Education in 2011-2012 Academic Year. Actual application is conducted with total 64 Preservice Science and Technology Teachers (32 in experiment group and 32 in control group) who are studying `General Physics Laboratory II` course. As for data collection tools, Academic Achievement Test (AAT), Test for Graphic Drawing and Interpretation Abilities (TGDI), Physics Laboratory Attitude Scale (PLAS), Scientific Process Abilities Test (SPAT) and semi-structured interviews are used. Qualitative data collected in the research are analyzed with t-test and independent t-test. Content and descriptive analysis is used in quantitative data. At the end of the applications, it is reached to the result that carrying out laboratory activities with mobile technology tools are more effective in their academic achievement, their graphic drawing and interpretation abilities, their attitudes towards physics laboratory and their scientific process abilities. Furthermore, it is also defined after the conducted interviews with preservice teachers that using mobile technology tools in laboratory environments increase interest and motivation towards course. Connected with data gathered, some suggestions are made to the researchers and educators who are going to study in this area.Key Words: Physic Laboratory, Mobile Technology, Constructivism, 5E Model, Scientific Process Abilities, Graphic Drawing and Interpretation Abilities
Collections