Farklı öğretim modellerinin voleybol öğretimi üzerindeki etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Voleybol gibi spor branşlarına yönelik derslerin öğretilmesinde uygulanan birçok öğretim modeli bulunmaktadır. Bu araştırmanın temel amacı uygulanan bu modellerden spor eğitimi, işbirlikli öğrenme ve geleneksel öğretim modellerinin voleybol dersinin öğretilmesiüzerindeki etkilerini bilişsel, duyuşsal ve devinişsel açıdankarşılaştırmalı olarak incelemektir.Araştırmada deneysel yöntem türlerinden yarı deneysel desen (quasi experimental design) kullanılmıştır. Araştırma gruplarını, Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu'nda 2012–2013 yıllarında voleybol dersi alan 112 lisans öğrencisi oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında `Voleybol Dersi Bilişsel Alan Testi`, `Voleybol Dersi Devinişsel Gözlem Formu` ve `Voleybol Dersi Tutum Ölçeği` kullanılmıştır. Verilerin analiz edilmesinde SPSS paket programı kullanılarak Kolmogorov Simirnov testi gerçekleştirilmiş, tanımlayıcı istatistikler hesaplanmış, X=0.05 anlamlılık düzeyinde tekrarlı ölçümler testi (repeated measure) yapılmış ve Tukey Post Hoch testi uygulanmıştır.Araştırma sonucunda uygulanan öğretim modellerinin öğrencilerin voleybol dersine yönelik bilişsel ve duyuşsal alan düzeylerini benzer seviyelerde geliştirdiği; İşbirlikli Öğrenme Modeli uygulanan öğrencilerin ise voleybol dersine yönelik devinişsel alan beceri gelişimleri bakımından Spor Eğitimi ve Geleneksel Öğretim Modellerinin uygulandığı öğrencilere göre daha yüksek seviyede gelişme kaydettikleri tespit edilmiştir.Literatür bulgularıyla benzerlik veya farklılıklar gösteren araştırma sonuçları kendi aralarında tartışılmıştır.Anahtar Kelimeler: Voleybol Öğretimi, Spor Eğitimi Modeli, İşbirlikli Öğrenme Modeli, Geleneksel Öğretim Modeli, Aktif Öğrenme There are many educational models which are applied in courses targeting branches of sports like volleyball. The main aim of this study is to analyze by comparing the effects of sports education, cooperative learning and conventional education models on teaching of volleyball courses from cognitive, emotional and kinesthetic point of view.Quasi experimental design method, which is one of the experimental methods, was used in the study.Research group is consisting of 112 graduate students who took volleyball courses in 2012-2013 season from physical education and sports department in Ağrı İbrahim Çeçen University. `Volleyball course cognitive area test` , `volleyball course kinesthetic observation form` and ` volleyball course behavioral scale` were used to gather data. SPSS package software was used to analyse the data and Kolmogorov Simirnov test was run. Identifying statistics were calculated, repeated measurements were done with X=0.05 level and Tukey Post Hoch test applied.It is concluded after the study that applied models made a likewise improvement on the cognitive and emotional levels of the students whereas students who were applied with cooperative learning method showed a higher improvement in kinesthetic skills than those who were implemented with conventional education method. The results of the study showing similarities and differences with literature were discussed.Keywords: Volleyball Education, Sports Education Model, Cooperative Learning Model, Conventional Education Model, Active Learning.
Collections