Ders imecesinin etki alanları üzerine bir meta-sentez çalışması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı uluslararası literatürdeki ders imecesi (lesson study) çalışmalarının öğretmen, öğrenci ve matematik eğitimi açısından sonuçlarını ortaya çıkarmak ve bu sonuçlar ışığında Türkiye'de yapılacak olan bilimsel çalışmalara öneriler sunmaktır. Ayrıca bu çalışma öğretmen eğitimi programlarındaki uygulamalara ve Türkiye'deki öğretmen eğitimine de öğretmenlerin sahip olması gereken pedagojik alan bilgisi konusunda ışık tutacaktır.Araştırmanın veri grubunu 2002-2012 yılları arasında uluslararası literatürde yapılmış olan 160 ders imecesi çalışması oluşturmaktadır. Araştırmadan elde edilen veriler meta-sentez yöntemi ile incelenmiş NVivo nitel analiz programı ile sıklık grafikleri ortaya çıkarılmıştır. Bu sentezin sonuçlarından birisi ders imecesinin öğretmenlerin mesleki gelişimlerinde önemli rol oynadığını ortaya çıkardığı hususundadır. Ders imecesi uygulamaları ile öğretmenlerin öğretme bilgileri ve öğretme bilgilerinin alt bileşenlerinin geliştiği ortaya çıkmıştır. Ayrıca bu uygulamalar öğrenci bilgisini matematik yapmaları açısından olumlu bir şekilde etkilemiştir. Son olarak ders imecesi uygulamalarının sonuçları arasında matematik eğitiminin de bu uygulamalardan güç aldığı ve bu sayede olumlu bir şekilde geliştiği sonucuna ulaşılmıştır.Bu bağlamda çalışmalardan elde edilen bilgiler ışığında ders imecesi çalışmaları daha çok öğretmenin öğretme bilgisini geliştirmeye yönelik öneriler vermekte ve araştırmacılara ders imecesi uygulama sürecini nasıl kusursuza yakın bir şekilde yapılacağı hakkında bilgiler sunmaktadır. Buna bağlı olarak, Türkiye'deki öğretmen yetiştirme programının içerisine ders imecesi modelinin eklenmesi ve sonrasında öğretmen adaylarını ve öğretmenleri bu sürece dahil ederek onların öğretme bilgilerini sürekli yenileyebilecekleri bir yapının içerisine sokulmaları önerilebilir. Anahtar Kelimeler: Ders İmecesi, Öğretmenin Mesleki Gelişimi, Meta-Sentez, Öğretme Bilgisi, Öğretmen Eğitimi The aim of this study is to determine effects of lesson studies carried out in the world on teachers, students and mathematics education and to provide some implications for Turkish educational context in the light of international literatüre on lesson study. İn this study will give knowledge to practices about teacher education programmes and reforms in Turkey and it will also enlighten scientific studies in the future which aims to increase teacher's pedagogical content knowledge. The research data is formed with 160 lesson study investigations which had been done in international literature between 2002-2012 years. Data were is analysed through using meta-sentez method. Density graphics is also formed wih Nvivo qualitative analyse programme. Findings has revealed that implementations of lesson study lesson practises have very important part in teachers' professional development. Through lesson study practises, it has been seen that teachers' teaching knowledges and sub-components of teaching knowledges has been progressing. Also these practises can improve students mathmatical knowledge. At the end, among the lesson study practises, mathematicals education in general has benefited from this practises and also has been progressing by this way. In this context, datas deriven from the studies display that lesson study practises have implications on developing teacher's teaching knowledge and provide knowledges about how to apply lesson study practices process perfectly. Correspondingly, it is suggested that to carry out to join lesson study model into the teacher education in Turkey, including teachers and student teachers in order to get into structure in which they will renew their teaching knowledges constantly.Key Words: Lesson Study, Teacher's Professional Development, Meta-Synthesis, Knowledge of Teaching, Teacher Training
Collections