K.T.Ü. Kanuni yerleşkesinde eğitim gören üniversite öğrencilerinin raket sporlarına yönelik aldığı dersler sonucunda spor kültürü ve rekreasyonel kazanımlarının araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma K.T.Ü. Kanuni Yerleşkesindeki Rektörlük Beden Eğitimi Bölümü'nce yürütücülüğü üstlenilen ve ders programları kapsamında, birinci sınıfta verilen, raket sporlarına dayalı servis derslerini alan öğrencilerin spor ve rekreasyona yönelik yaklaşımların irdelenmesiyle, öğrenci, öğretim üyesi/elemanı ve mevcut rekreasyon ve spor yapılanması boyutunda yeterliliklerin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır.Bu amaç doğrultusunda, öğrencilerin raket sporlarına yönelik aldıkları derslerin sonucunda öğrenim hayatlarının devam eden kısmında, öğrencilerin sportif ve rekreatif eğilime ne kadar açık ve yeterli olduklarının değerlendirilmesinin yapıldığı bu çalışma aşağıdaki aşamalardan oluşmuştur.Çalışmanın birinci adımı teorik altyapının oluşturulması ve kavramların açıklanması, ikinci adım ise, üniversitedeki raket sporlarına yönelik olanaklılığın ortaya koyulması, üçüncü adım öğrencilere yapılan anket ve öğretim üyesi/elemanlarına yapılan rekreasyon ve spor yeterlikleri üzerine kurgulanmış görüşme çalışmaları ve bunların değerlendirilmesi ve dördüncü adım ise bu değerlendirmeler ışığında yapılan tartışma ve önerilerden oluşmaktadır.Bütün bu veriler ışığında üniversite yerleşkesinde öğrenci-öğretim üyesi-üniversite rekreasyon üçleminde görüşler ve değerlendirmeler doğrultusunda gelecekte üniversite eğitimi olarak verilen derslerin kalıcı birer rekreasyon kültürüne dönüşebilmesi için nelerin yapılabileceği hakkında ön fikir vermektedirAnahtar Kelimeler: Rekreasyon, spor, raket sporları, badminton, masa tenisi, squash,tenis This study has been carried out with the purposes of investigating attitudes towards sports and recreation among students who have taken courses related to racket sports given by the Physical Education Department on KTU Kanuni campus as a first year course and to determine the efficiency of existing recreation and sports facilities, students and academic staff.With this purpose in mind, the study has evaluated how open and equipped students are in relation to sports and recreation activities in the course of their continuing education, after having taken courses on racket sports. The study consists of the following stages. The first stage of the study comprises of developing the theoretical background and explaining terminology; the second step serves to put forward the possibilities for racket sports at the university; third step includes the student questionnaires and interviews with academic staff on the effectiveness of existing recreation and sports activities and their evaluation; the fourth step relates to the discussion and suggestions made in the light of these evaluations.All data gathered through a triangulation of student-academic staff-university recreation sheds light on initial thoughts regarding what can be done in order to help transform above mentioned courses which are given as part of university education to a lasting recreation culture.Key Words: Recreation, sports, racquet sports, badminton, table tennis, squash, tennis
Collections