Show simple item record

dc.contributor.advisorOdacı, Hatice
dc.contributor.authorTopal, Nihal
dc.date.accessioned2021-05-08T08:35:49Z
dc.date.available2021-05-08T08:35:49Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/654024
dc.description.abstractErteleme davranışı birçok insanın hayatında var olan bir problem olarak görülmektedir. Yoğun bir iş yaşantısı olan akademisyenlerin erteleme davranışlarının incelenmesi, akademisyenlerin erteleme davranışlarının azaltılmasına dönük yapılacak müdahale programlarına yol göstereceği için önem taşımaktadır. Bu araştırmada akademisyenlerin erteleme davranışları ile kişilik özellikleri ve mükemmeliyetçilik arasındaki ilişkileri incelemek amaçlanmıştır. Çalışmada ayrıca, akademisyenlerin erteleme davranışlarının cinsiyet, medeni durum, çocuk sayısı, bilimsel dergileri izleme durumu, yıllık ortalama makale ve bildiri sayısı, yıllık ortalama yürütülen tez sayısı, unvan ve akademik teşvik memnuniyet durumuna göre farklılaşıp farklılaşmadığı da araştırılmıştır. Araştırma grubunu, Karadeniz Teknik Üniversitesi'nin farklı fakültelerinde çalışmakta olan 122 kadın ve 178 erkek olmak üzere toplam 300 akademisyen oluşturmaktadır. Katılımcılara, `Kişisel Bilgi Formu`, `Genel Erteleme Ölçeği`, `Eysenck Kişilik Envanteri Gözden Geçirilmiş Kısaltılmış Formu` ve `Çok Boyutlu Mükemmeliyetçilik Ölçeği` uygulanmıştır. Araştırma verilerinin analizinde SPSS 16.00 programı kullanılmış olup Spearman Brown sıra farkları korelasyon katsayısı tekniği, Mann Whitney U testi ve Kruskall Wallis testi tekniklerinden yararlanılmıştır.Analiz sonucunda elde edilen bulgulara göre; genel erteleme ile nörotisizm kişilik özelliği, mükemmeliyetçiliğin davranışlardan şüphe, aile beklentileri ve ailesel eleştiri boyutları ile pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, genel erteleme davranışının medeni duruma, yıllık yazılan makale sayısına ve bilimsel dergileri izleme durumuna göre farklılık gösterdiği diğer araştırma bulguları arasındadır. Sonuçlar, kuramsal çerçevede yapılan çalışmalar göz önünde bulundurularak tartışılmıştır. Bu sonuçlar doğrultusunda araştırmacılara ve uygulayıcılara yönelik birtakım önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Erteleme, Genel Erteleme, Kişilik, Mükemmeliyetçilik.
dc.description.abstractProcrastination is seen as a problem that many people have in life. It is important to examine academics' procrastination behaviours to be guided to the intervention program will be oriented to the reduction of academics' procrastination behaviors. The purpose of this study is to investigate the relationship between academicians' procrastination, dimensions of perfectionism and personality traits. The study also aimed to examine general procrastination behaviors differentiate with regard to gender, maritial status, number of children, scientific journals' tracking status, academic degree, the number of articles and report written within a year, the number of dissertions prosecuted within a year and the situation to the satisfaction of academic promoting.Study group was used consisted of 122 females and 178 males, totaly 300 academicians working in different faculties at Karadeniz Technical University. The participants were asked to fill in a `Personal Information Form`, `General Procrastination Scale` , `Eysenck Personality Questionnaire Revised-Abbreviated` and `Multidimensional Perfectionism Scale` . In data analysis, SPSS 16.00 was used and Spearman Brown Rho Correlation Coefficient, Kruskal Wallis test and Mann Whitney U test analysis techniques were applied.The results of the data analysis showed that there is a statistically significant positive correlation between general procrastination behavior and neuroticism sub-scales of personality traits, doubts about actions, parental expectations and parental criticism sub-scales of perfectionism. The results indicated that general procrastination behavior was differentiated according to marital status, scientific journals' tracking status and the number of articles written within a year. The results were discussed taking the studies conducted within the theoretical framework into consideration. In line with these results, suggestions were made for researchers and practitioners.Key Words: Procrastination, General Procrastination, Personality, Perfectionism.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleAkademisyenlerde erteleme ile kişilik özellikleri ve mükemmeliyetçilik arasındaki ilişkiler
dc.title.alternativeThe relationships between personality traits and the perfectionism with procrastination in academicians
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAcademic procrastination
dc.subject.ytmProcrastination
dc.subject.ytmPersonality
dc.subject.ytmPersonality traits
dc.subject.ytmAcademic personnel
dc.subject.ytmPerfectionism
dc.subject.ytmAcademicians
dc.identifier.yokid10081362
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid407702
dc.description.pages106
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess