Lise 10. sınıf gazlar konusu ile ilgili bağlam temelli yaklaşıma dayalı hikayelerle destekli bir öğretim materyalinin geliştirilmesi ve uygulanması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, gazlar konusunda bağlam temelli yaklaşımın REACT modeline dayalı ve hikayelerle destekli bir öğretim materyali geliştirmek ve onuncu sınıf öğrencilerinin anlama düzeylerine olan etkisini araştırmaktır. Çalışmanın örneklemini, Akçaabat Anadolu Lisesi iki onuncu sınıfta öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Çalışmada yarı deneysel yöntem kullanılmıştır. Sınıflar rasgele şekilde deney ve kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Çalışmanın verileri, Gazlar Kavram Başarı Testi (GAKBAT), mülakatlar ve gözlemlerden elde edilmiştir. Deney grubunda dersler bağlam temelli yaklaşıma dayalı REACT öğretim stratejisine uygun materyallerle işlenirken kontrol grubunda geleneksel yöntemle yürütülmüştür. Veri toplama sürecinde GAKBAT, her iki gruba hem ön hem de son test olarak uygulanmıştır. Nicel veriler Mann Whitney U Testi kullanılarak değerlendirilmiştir. Nitel veriler ise betimsel olarak analiz edilmiştir. Deney ve kontrol gruplarının kavramsal öğrenmeleri arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark bulunmuştur (U=203,5; p=0,005). Deney grubuyla yapılan mülakatlar ve uygulamalardaki gözlemler öğrencilerin bağlam temelli yaklaşımla yapılan derslere karşı istekli olduklarını ortaya koymuştur. Kimya öğretmenlerinin bu çalışmada üretilen materyali kullanmaları ve bu alanda çalışma yapacak araştırmacılara kimyanın diğer konuları ile ilgili benzer öğretim materyalleri hazırlamaları önerilmektedir. The purpose of this study was to develop a teaching material concerning the gases based on REACT model of the context-based approach and reinforced by the stories and to investigate its effect on comprehension levels of tenth grade students. The sample of the study consisted of students in two tenth classes of Akçaabat High School. In this study, a quasi-experimental design was used. The classes are randomly assigned as experimental and control group. The data was collected with the Gases Concept Achievement Test (GCAT), interviews, and observations. While the experimental group students were taught by using the teaching material developed based on REACT strategy of the context-based approach, the control group was taught with a traditional approach. GCAT were applied to both groups as pre- and post-test. Quantitative data were analyzed by using the Mann-Whitney U test. The qualitative data were analyzed with the descriptive analysis method. The results showed that there was a statistically significant difference in favor of the experimental group (U = 203.5; p=0.005) on conceptual understanding. The data from the interviews and the observations showed that the experimental group students were willing to learn the topics taught with the context-based approach. Finally, It was suggested that chemistry teachers should use the teaching material produced in this study and researchers studing in this area should develop similar teaching materials on the others chemistry topics
Collections