İlkokul 2. 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin yazma becerilerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada ilkokul 2. 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin yazma becerilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada öğrencilerin yazı yazma performansları incelenmiştir. Çalışmada betimsel türde tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma 2014-2015 eğitim öğretim yılında Trabzon il merkezindeki üç ilkokulda yürütülmüştür. Araştırma basit olasılıklı (rastgele) örnekleme yolu ile belirlenen 436 öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırma verileri, `Çok Boyutlu Okunaklılık Ölçeği ve Yazılı Anlatımı Değerlendirme İçin Dereceli Puanlama Anahtarı` ile değerlendirilmiştir. Araştırma verileri SPSS 18 paket programı ile analiz edilmiştir.Araştırma sonucunda, aritmetik ortalama puanlara bakıldığında öğrencilerin yazı okunaklılığının orta düzeyde olduğu görülmüştür. Yazılı anlatım çalışmalarının aritmetik puanları incelendiğinde, öğrencilerin yazılı anlatım becerilerinin iyi düzeyde olduğu görülmüştür. Öğrencilere uygulanan kopyalama çalışmalarının frekans dağılımları incelendiğinde, öğrencilerin % 25,7'sinin yazısının okunaklı olmadığı görülmüştür. Yazılı anlatım çalışmalarının frekans dağılımları incelendiğinde öğrencilerin %9,8'inin yazılı anlatım becerilerinin kötü seviyede olduğu görülmüştür. Ayrıca yazı okunaklılığında sınıflar arasında anlamlı bir farkın olmadığı, yazılı anlatım becerilerinde ise sınıflar arasında anlamlı bir fark olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmada öğrencilerin yazma becerilerinin geliştirilmesi için, mekanik yazma becerileri ile ilgili çalışmaların yapılması ve yazma becerilerini etkileyen değişkenlerle ilgili araştırmalar yapılması önerilmektedir. This research aims to investigate the skills of writing in 2nd, 3rd and 4th grade primary school students. In this reserach the writing performances of the students are analysed. In the work, scanning model in descriptive type is used. The research was done in three primary school in Trabzon in 2014-2015 education year. The research was gone through with 436 students determined by simple probability (random) sampling method. The research data was evaluated using `Multi dimension allegibility scale and Staggered scoring key for written manner of telling evaluation. The research data was analysed by SPSS 18 package programme.As a result of the research, when looked at the arithmetic average of the students, it was found that their font legibility is at an intermediate level. Analysing the frequency distribution of the work of the students writing, it was found that their writing skills are at a good level. Analysing the frequency distribution of copying works, it was found that 25,7 % of students' writing isn't legible. Analysing the frequency distribution of writing work, it was found that 9,8 % of students' writing skills are at a bad level. It was concluded that there was no significant difference in font legibility, but there was a significiant difference in writing skills between classes. In the study, to improve student's writing skills, it is suggested that works related with mechanical writing skills and researches about the variables influencing writing skills should be done.
Collections