Sınıf düzeylerine göre ortaokul ve lise öğrencilerinin beden eğitimi yatkınlıklarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ortaokul ve lise öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik tutum ve öz-yeterlik inançları, öğrencilerin beden eğitimi dersi aracılığıyla elde edecekleri kazanımları etkilemektedir. Buradan hareketle, bu çalışmanın amacı; ortaokul ve lise öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik tutum ve öz-yeterliklerini bazı değişkenlere göre incelemek ve aralarındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2015-2016 Eğitim-öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı Trabzon ili merkez Ortahisar ilçesinde bulunan devlete bağlı üç farklı ortaokulda ve dört farklı lisede öğrenim gören 875'i kız, 949'u erkek 1824 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak 'Beden Eğitimi Yatkınlık Ölçeği (Hilland, Stratton, Vinson ve Fairclough, 2009)' kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde istatistiki yöntem olarak; betimsel istatistikler, t-testi,tek yönlü varyans analizi (ANOVA), Dunnett's C çoklu karşılaştırma ve Pearson Correlation testleri kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda, öğrencilerin beden eğitimi yatkınlıkları ile beden eğitimine yönelik tutum ve öz-yeterlikleri orta seviyenin üzerindedir. Araştırma sonucunda, öğrencilerin beden eğitimi yatkınlıkları ile beden eğitimine yönelik tutum ve öz-yeterlik puanlarının sınıf, cinsiyet, okul spor takımlarında yer alma durumu, bir spor kulübüne bağlı olarak (lisanslı) spor yapma durumu ve ailesinde kendisi dışında sporla ilgilenen (izleyici, sporcu, antrenör gibi) birey bulunma durumu değişkenine göre anlamlı bir şekilde farklılaştığı tespit edilmiştir. Öğrencilerin beden eğitimine yönelik tutum ve öz-yeterlikleri arasında pozitif yönde ve orta düzeyde bir ilişki vardır.Anahtar Kelimeler: Beden Eğitimi, Tutum, Öz-Yeterlik, Ortaokul ve Lise Öğrencisi, Ergen. The belief of attitude and self efficay of high and elementary school students towards physical education affects the outputs they achieved through physical education. Hence, the purpose of this study was to analyze attitudes and self-efficacy of the elementary and high school students' tendency towards physical education class and to determine whether these attitudes and self-efficacy differ significantly according to some demographic variables, and to investigate the relationship between attitudes and self-efficacy. A sample of 1824 (875 female and 949 male) students studying at three state middle schools and four high school in Trabzon Ortahisar provided responses. `The Physical Education Predisposition Scale (Hilland, Stratton, Vinson and Fairclough, 2009)` was used to collect data. Descriptive statistical methods, t-test, ANOVA, Dunnett's C Test and Pearson Correlation tests were used in the data analysis.The results of analysis indicated that with physical education tendency attitudes and self-efficacy perceptions of students toward physical education class are above middle level. Also it is found that students' attitude and self-efficacy toward physical education class with physical education tendencies differed significantly according to grade level, gender, taking part in the school sports teams, a sports club (licensed) sports, apart from themselves in their families individuals (audience, athletes, coaches, etc.) who interested in sports. The results of the study showed that there is a positive and medium- level correlations between attitudes and self-efficacy of students.Key Words: Physical Education, Attitude, Self-Efficacy, The Elementary and High School Students, Adolescent.
Collections