Üstün yetenekli öğrencilerin ihtiyaçlarına yönelik bilgisayar alanı destek eğitim etkinliklerinin tasarlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı; üstün yetenekli öğrencilerin `bilgisayar alanı` ihtiyaçlarınıbelirlemek ve bu ihtiyacı karşılamaya yönelik öğretim tasarımını yapmaktır. Araştırmasürecinde elde edilen veriler doğrultusunda öğretim tasarımı güncellenerek ve sürecigözleyerek üstün yetenekliler için nasıl bir bilgisayar eğitimi olması gerektiğine ilişkinçıkarımlar yapılmıştır. Araştırmada nitel yaklaşım kullanılmış olup araştırma yöntemiolarak da derinlemesine bilgi elde edebilmek amacıyla özel durum çalışması tercihedilmiştir. Araştırma grubu Trabzon Bilim ve Sanat Merkezi'ne devam eden 5 üstünyetenekli öğrenciden oluşmaktadır. Veri toplama sürecinde; gözlem ve görüşmeleryapılmıştır. Bununla birlikte veri toplamak amacıyla araştırmacı tarafından uzmangörüşleriyle birlikte hazırlanan formlar kullanılmıştır. Öğrencilerin bilgisayar alanıihtiyaçlarını belirlemek amacıyla bir ön toplantı gerçekleştirilmiştir. Belirlenen ihtiyaçlaragöre öğretim tasarımı yapılmış ve bu süreçte ADDIE öğretim tasarımı modelikullanılmıştır. 10 hafta süren uygulama kapsamında bilgisayar alanında uzman öğretimelemanları tarafından BİLSEM öğrencilerine toplamda 20 saat ders verilmiştir. Süreçte,toplanan verilere göre öğretim tasarımının güncellendiği dinamik bir yol izlenmiştir.Araştırma sonucunda, üstün yetenekli öğrencilerin bilgisayar alanında şu ana kadar almışoldukları eğitimin, ihtiyaç ve beklentilerini karşılayamadığı görülmüştür. Bununla birlikteöğrencilerin beklentileri doğrultusunda hazırlanan destek eğitim etkinliklerinin, bilgisayaralanı ihtiyaçlarını karşılamada yeterli olduğu görülmüştür. Üstün yeteneklilere sunulandestek eğitimine yönelik deneyimler, öğrenci ve öğretim elemanı görüşleri ilesunulmuştur. Bu yönüyle elde edilen sonuçların araştırmacılara, öğretmenlere ve öğretimtasarımcılarına yol göstereceği düşünülmektedir. The purpose of this study is to identify the needs of gifted students in the field ofcomputer and to prepare an instructional design in order to meet these needs. During theprocess of this research, to update the data in accordance with the instructional designand by making in-depth observations, inferences are made about how there should be acomputer education for gifted students. Method of this qualitative research is determinedas a case study in order to obtain in-depth information. The research group consists offive gifted students who continue their education at Science and Art Center in Trabzon. Indata collection process, observations and interviews were conducted. Furthermore, formsprepared by expert's opinion are used in this process. Preliminary meeting was held inorder to determine needs of the students in the field of computer. Based on the identifiedneeds, an instructional design was prepared according to ADDIE instructional designmodel. During the application period of 10 weeks, instructors, experts in the field ofcomputer education gave the students a total of 20 hours of lessons. According to thedata obtained in this study, a dynamic process which the instructional design was updatedwas followed. As a result of this research, it was reached that the computer education thatthe students received in this study, did not meet the needs and expectations of the giftedstudents. Moreover, it was determined that support training activities prepared in line withthe expectations of gifted students, are sufficient to meet their needs in the field ofcomputer. The experiences for the support training activities offered to the gifted studentswere presented with the opinion of students and instructors. In this respect, it is thoughtthat the resulting experiences will guide future researchers, teachers and instructionaldesigners.
Collections