Eğitsel robotik uygulamalarının fen bilgisi öğretmen adaylarının problem çözme becerilerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, Fen Bilgisi öğretmen adayları için uygun Lego öğrenme ortamı oluşturmak ve bu ortamın öğretmen adaylarının problem çözme becerilerine etkisini araştırmak amacıyla hazırlanmıştır. Karma araştırma yöntemine göre yürütülen bu çalışma 2015-2016 eğitim öğretim yılı bahar döneminde Karadeniz Teknik Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesi'nde öğrenim görmekte olan 12 2. sınıf ve 3 3. sınıf olmak üzere toplam 15 Fen Bilgisi Eğitimi öğretmen adayı ile 6 hafta boyunca gerçekleştirilmiştir. Araştırmada nitel veriler; araştırmacı tarafından hazırlanan alan notları, öğretmen adayları ile gerçekleştirilen yarı yapılandırılmış görüşmeler ve video kaydı ile, nicel veriler ise; problem çözme becerileri ölçeği ile toplanmıştır. Araştırma her biri 5'er kişiden oluşan 3 farklı grup üzerinde, Lego Mindstorms Ev3 Home Edition seti ile inşa etme, tasarım ve programlama aşamalarını içeren robotik eğitimi şeklinde gerçekleştirilmiştir. Nitel verilerin çözümlenmesinde NVivo 9, nicel verilerin çözümlenmesinde ise SPSS 15 istatistik paket programı kullanılmıştır. Çalışmanın nitel verileri betimsel analiz, nicel verileri ise ilişkili örneklemler için T testi kullanılarak elde edilmiştir. Çalışma sonunda; Fen bilgisi eğitimi öğretmen adaylarının mevcut problem çözme becerileri ile 6 haftalık süreç sonundaki problem çözme becerileri arasında olumlu yönde bir farklılaşma olduğu fakat; bu farklılaşmanın anlamlı olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Öte yandan, öğretmen adaylarının Lego öğrenme ortamı içerisinde problem çözme becerilerinden ''Keşif becerileri'', ''Gözlem Becerileri'', ''Pratik beceriler'' ve ''Sosyal beceriler'' aşamalarını kullandıkları gözlenmiştir. This study was prepared to create a convenient Lego learning environment for pre-service Science teachers and to explore the effects of problem-solving skills of the teachers in this environment. This study was applied according to Mixed-Methods Research was carried out six weeks during with a total of 15 pre-service Science teachers including 12 3rd class and 3 2nd class who were studying in 2015-2016 academic year spring semester in Karadeniz Technical University, Fatih Faculty of Education. Qualitative data in the study were collected field notes prepared by the researcher, semi-structured interviews conducted with science teacher candidates and video recording. As for quantitative data was collected by the problem-solving skills. Research was carried out as a form of robotic training which was including the build, design and programming stages with Lego Mindstorms EV3 Home Edition Set on 3 different groups which each of them consist of 5 persons. In the analysis of qualitative and quantitative data was used, respectively, NVivo 9 and SPSS 15 statistical software package programme. Qualitative data of the study were analizyed with descriptive analysis. Quantitative data of the study was obtained by using paired samples t-test. At the end of the study; it was concluded that there is a positive differentiation between teacher candidate's existing problem-solving skills and the latter problem-solving skills after 6-week period but there was no statistically significant in this differentiation. On the other hand, it was observed that science teacher candidates used '' The discovery skills' , 'Observation Skills',' practical skills' and 'social skills' stages in problem-solving skills within the Lego learning environment.
Collections