İşitme engelli öğrencilere yönelik yürütülen teknoloji tabanlı bir projenin okul üzerindeki etkilerinin eğitimde değişim süreçleri çerçevesinde incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı, 2013 – 2014 bahar ve 2015 - 2016 güz eğitim-öğretim yıllarında işitme engelli öğrencilere yönelik yürütülen teknoloji tabanlı bir projenin okul üzerindeki etkilerinin eğitimde değişim süreçleri çerçevesinde incelemektir. Süreç incelenirken işitme engelliler ilkokulundaki öğretmenler, okul yöneticileri, öğrenci velilerinin görüşlerine başvurulmuş, araştırmacı gözlemleri ve dokümanlardan yararlanılmıştır. Durum çalışması yönteminin uygulandığı bu nitel çalışma, 2014 - 2015 ve 2015 - 2016 eğitim öğretim yıllarında Doğu Karadeniz Bölgesinde yer alan bir İşitme Engelliler İlköğretim okulunda yürütülmüştür. Çalışmanın katılımcıları belirtilen okulda görev yapan bir okul müdürü, bir okul müdür yardımcısı, on üç öğretmen ve bu okulda 3. ve 4. sınıfta öğrenim görmekte olan dört öğrencinin velisinden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak, yarı yapılandırılmış mülakatlar, yapılandırılmamış gözlemler ve dokümanlar kullanılmıştır. Veri toplama araçlarından elde edilen veriler betimsel analiz yoluyla analiz edilmiştir. Verilerin analizi sonucunda elde edilen bulgular Bireysel Değişim, İçsel Değişim ve Dışsal Değişim olmak üzere üç kategori altında toplanmıştır. İşitme engelliler ilkokulunda teknoloji tabanlı olarak yürütülen projenin, okul üyelerinde meydana getirdiği bireysel değişimler, kişilerin projenin işitme engelliler eğitimindeki ihtiyacına yönelik inançlarındaki değişimlerdir. Projenin işitme engelliler eğitiminde gerekli olduğuna inanan öğretmenlerin proje süresi boyunca bireysel olarak çaba gösterdikleri bireysel değişimin önemli bir göstergesidir. İçsel değişimin, kişilerin eğitim anlayışlarında meydana gelen değişimlerin, okul içi etkileşimlerin yönünün, okul içinde oluşan değişimlerin, projenin öğretim yöntemlerine katkılarının, okulun yapısı ve nihayet tüm sürecin bir çıktısı olan okulun başarısı üzerindeki değişimlerden meydana gelmiştir. Dışsal değişim açısından ise projenin Milli Eğitim Bakanlığı'nın EBA sisteminde yer almasıyla okul içerisinde yürütülen teknoloji destekli eğitim öğretim faaliyetleri ülkedeki işitme engelliler eğitimine farklı bir boyut kazandırmıştır. Eğitimde değişim süreçlerinde değişiminin bireysel, içsel ve dışsal türlerinin birbirleriyle olan ilişkilerinin göz önüne serildiği bu çalışmada değişim türlerinin birbirlerini etkileme düzeylerine ilişkin tespitlerin yapılamadığı ve bu tespitin ileride yapılacak olan çalışmalarda kapsamlı bir araştırmayla yapılabileceği önerilmektedir. The main purpose of this study is to investigate the technology based project for the hearing impaired students from the process of change in education at 2013 - 2014 spring and the 2015 - 2016 fall school year. While examining the process, interview with teachers, school administrators, students and parents have been consulted in hearing impaired elementary school and researcher observiews and document used. Case study method was used for the qualitative research methods in this study, 2014-2015 and 2015-2016 academic years in the Eastern Black Sea region is located in a Hearing Impaired Primary Schools was carried out.The study participants consists with a school principal, a school vice principals, thirteen teachers and four parents from this school in the 3rd and 4th grade students who are educated. Data collection instrument was used that semi-structured interviews, unstructured observations and documents. The data obtained were analyzed by descriptive analysis of the data collection instruments. As a result of analysis of the data obtained data has accumulated under three categories that Individual Change, Internal Change and External Change. Technology-based project has been changed the school members' belief about hearing impaired students needs for project. Teachers who beliefs that the project's for hearing impaired education is necessary have struggled during the period of an individual project. This situation is an important indicator of individual change. Internal changes occured that changes occurring in the educational approach people, direction of the interaction within the school, changes that occur in schools, contribution to the project's teaching methods, structure of the school, and changes on school success finally with an output of the entire process. External changes have brought a different dimension at hearing impaired education in the country with technology-assisted education and training activities carried out in schools with the project which is take part in the Ministry of Education's (MEB) EBA system. Consequently, in the process of change in education of change in terms of individual, internal and external type relations with each other are exposed to consider. However, identify the type of change can not be made regarding the level of impact on each other and it is recommended that future studies be done can be done with a comprehensive search with this finding.
Collections