İHAK (MOOC) sunmanın öğretim üyeleri ve kurum açısından çıktılarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, İHAK sunma sürecinde öğretim üyeleri ve kurum açısından çıktılarının incelenmesidir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden iç içe durum çalışma deseni kullanılmıştır. Araştırma iki ayrı grupla gerçekleştirilmiştir. Gruplar amaçlı örnekleme yöntemiyle belirlenmiştir. Araştırmanın birinci çalışma grubunu AtademiX platformunun yönetilmesi ve yürütülmesinde görev alan kurum çalışanlardan 7 kişi, İkinci grubunu ise AtademiX platformu üzerinden ders veren 12 öğretim üyesi oluşturmaktadır. Araştırma sürecinde yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanmıştır. Görüşmelerden alınan verileri analiz etmek için içerik analizi yöntemi kullanılmıştır.Yapılan analizlerden elde edilen bulgulara göre, çalışmanın ilk grubunda yer alan öğretim üyelerinin mesleki gelişimlerinde, öğretim teknolojilerine yönelik paylaşma ve uzaktan eğitime yatkınlıkların da önceki durumlarına göre değişim gösterdikleri tespit edilmiştir. Ayrıca öğretim üyelerinin eğitim- öğretim becerilerinde, olumlu yönde değişim gösterdiği belirlenmiştir. Araştırmanın ikinci grubunda yer alan İHAK kuran ve yürüten kurum çalışanlarının ise bu uygulamalara yönelik araştırma geliştirme faaliyetlerinde gelişme sağladığı ve akademik anlamda kendilerini yenilemesine neden olduğu ortaya çıkmıştır. Bilgi üretimi ve üretilen bilginin paylaşılması eylemlerini gerçekleştirerek topluma fayda sağladıkları ve kurumun öğretim kalitelerini ve deneyimlerini diğer kurumlara ve kişilere tanıtmalarına yardımcı olduğu bulunmuştur. Bu çalışma sonucunda ortaya çıkan çıktılar bir motivasyon kaynağı olarak kullanılabilir. The purpose of this study is to investigate the outputs in terms of lecturers and the institution in the process of MOOC presenting. Nested case study design, one of qualitative research method, was used in the study. The investigation made with two different groups. Groups were determined through purposeful sampling. The first working group consist of 7 institution employees who were assigned in managing and performing of AtademiX platform and the second working group is consist of 12 lecturers who give lessons in AtademiX platform. Semi-structured interview was prepared. Content analysis method was used in order to analysis the data collected from the interviews. According to the findings of the analysis, it was confirmed that the lecturers in the first group had an instructional technology intended sharing and tendency to distance education intended vocational improvement. It was determined that lecturers improved various education skills in terms of lecture plan, content plan, material development and presentation. It was determined that institutions that founded and carried out MOOC in the second extent, gained favour to society by contributing to knowledge generation and sharing the generated knowledge, supplied innovation for the research and development activities of the institution with the introduction of a new notion, institution's sufficiency increased in terms of distance education intended hardware, software and experience. Outputs showed up as a result of this study can be used as a source of motivation to promote the lecturers and institution for MOOC application.
Collections