Bilgi ve iletişim teknolojileri içerikli hizmetiçi eğitimlerin verimliliğine etki eden faktörler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı; Bilgi ve İletişim Teknolojileri içerikli hizmetiçi eğitimlere katılan öğretmenler ve MEB'in hizmetiçi eğitim bölümünde görevli yetkililerin bakış açılarıyla Bilgi ve İletişim Teknolojileri içerikli hizmetiçi eğitimlerde verimliliğe etki eden faktörleri ortaya çıkarmaktır. Çalışmada; öğretmenlerin BİT içerikli hizmetiçi eğitimlerde yaşadıkları problemler, beklenti ve gereksinimleri hakkında derinlemesine bilgi toplamak için nitel araştırma yöntemlerinden çoklu durum çalışması araştırma yöntemi olarak kullanılmıştır. Veriler görüşmelerden ve yapılandırılmamış gözlemlerden elde edilmiştir. Araştırmanın katılımcıları, Trabzon ilinde farklı ilköğretim okullarında görev yapan 13 öğretmen, Trabzon ili Vakfıkebir ilçesinde görev yapan 4 öğretmen ve Milli Eğitim Bakanlığı hizmetiçi eğitim bölümünde görevli 2 yetkiliden oluşmaktadır. Araştırma kapsamında elde edilen veriler analiz yöntemiyle çözümlenmiş ve tablolar oluşturularak yorumlanmıştır. Araştırma bulgularına göre, BİT içerikli hizmetiçi eğitimlerin verimliliğine etki eden faktörler: alan uzmanı, gönüllü katılım, teknoloji bilgisi hazırbulunuşluk düzeyi, eğitim zamanı, ortamın fiziki şartları, eğitim ortamı altyapısı, uygulamalı eğitim, katılımcı sayısı, mentör öğretmen, teknolojik pedagojik içerik bilgisi olarak bulunmuştur. The aim of this study was to analyze the factors associated with the productivity of Information and Communication Technology-based on-the-job trainings on the point of views of teachers who attend to the technology-based on-the-job trainings and authorized teachers in the Ministry of Education. In this study; we used multiple cases study in the qualitative study method in order to analyze the problems, expectations and requirements of the teachers in Information and Communication Technology-based on-the-job training. Data were obtained from interviews and unstructured observations. The study included the 13 teachers in various primary schools of Trabzon, 4 teachers in Vakfıkebir district and 2 authorized teachers in Ministry of Education. Data were extracted with analytic studies and interpreted with tables. According to study findings; we found that factors associated with the productivity of Information and Communication Technology-based on-the-job training were; education specialists, voluntary participation, level of readiness for technology, duration of education, environmental conditions and infrastructure of the education place, practical training, number of participants, mentor, assessment after education and technological pedagogical content knowledge.
Collections