Viyolonsel eğitiminde en sık kullanılan yay teknikleri, bu tekniklerin öğretilmesinde kullanılan metotlar ve öğretim yöntemlerinin uzman görüşleri doğrultusunda belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada Türkiye 'deki bireysel çalgı dersinde viyolonsel eğitimi veren Güzel Sanatlar Liseleri, Eğitim Fakülteleri Müzik Öğretmenliği Anabilim Dalları, Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bölümleri, Devlet Konservatuvar Müzik Bölümlerinde viyolonsel eğitimcilerinin yay tekniklerinin öğretiminde izledikleri ilk beş sıradaki yay teknikleri, bu tekniklerin öğretiminde kullandıkları ilk beş sıradaki başlangıç metotları ve yay tekniklerinin öğretiminde en sık kullandıkları öğretme yaklaşımları hakkında bilgi edinmek amaçlanmıştır. Araştırmaya 15 üniversite düzeyinde viyolonsel eğitimi veren viyolonsel eğitimcisi ve kadrolu olarak Güzel Sanatlar Liselerinde görev yapan viyolonsel dersinden sorumlu 10 öğretmen katılmıştır.Araştırmada nitel veri toplama tekniğinden faydalanılmıştır. Viyolonsel eğitimcilerine doldurmaları için birer `viyolonsel eğitimcisi görüşme formu` verilmiş ve çalışmaya ilişkin literatür taraması yapılmıştır. Görüşme formlarından elde edilen verilere göre yay tekniklerinin öğretilmesinde genellikle izlenen sıra 1. sırada detashe, 2. sırada legato, 3. Sırada staccato, 4. sırada spiccato ve 5. sırada martele olarak tespit edilmiştir. Yay tekniklerinin öğretiminde en sık kullanılan metotlar ise 1. sırada L. R. Feuillard, 2. sırada F. Doutzauer, 3. sırada S. Lee, 4. sırada J. Werner, 5. sırada ise O. Sevcik olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca bu yay tekniklerinin öğretiminde en sık kullandıkları öğretme yaklaşımlarının 1. sırada Gösterip-yaptırma, 2. sırada Anlatım, 3. sırada Soru-cevap, 4. sırada sunuş, 5. sırada ise uygulama olduğu gözlemlenmiştir.Sonuç olarak, viyolonsel eğitimcilerinin viyolonsel eğitiminde kullanılan yay tekniklerini öğrencilere aktarırken genel olarak ortak bir sıralama kullandıkları görülmüştür. Kullanılan metotların tercih edilme sayısı genel olarak 5 tane metot üstünde yoğunlaşmaktadır. Bu tekniklerin öğretiminde ise viyolonsel eğitimcilerinin sıklıkla gösterip yaptırma yaklaşımı üzerinde yoğunlaştığı gözlemlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Viyolonsel, Yay Teknikleri, Öğretim Yöntemleri, Metodlar. This study aims to gain the knowledge about which way teachers of fine arts schools and as well as lecturers of universities in Turkey use, to teach the most common five bow techniques and which methods they apply to teach these bow techniques during their individual cello lessons. The participants of this surway were lecturers from 15 different universities and 10 music teachers from several fine art schools. All of them are responsible for the subject cello. The data was gained with the techniques of a qualitative research. Each cello teacher/lecturer got a questionnaire and according to the results of the questionnaire, the literature review was conducted. The results of this study show that, the most used five techniques while teaching the bow techniques are at first detashe, the second legato, the third staccato the fourth spicato and the fifth technique is martele. The most used methods to teach the bow techniques are as fallows. The first L. R. Feuillard, the second one is Doutzauer, the third one is S.Lee, the fourth one is J. Werner and the fifth is O.Sevcik. In addition to that, the most used five techniques in teaching the bow techniques are at firstly `demonstrating-repeating`, secondly `explaining`, thirdly `asking and answering`, fourthly `presentation` and at fifthly `practising`. As a result, even there are some differences in the sequence of teaching the bow techniques, in general cello teachers/lecturers use generally a common sequence to teach bow techniques. Mostly there are five Methods which are used to teach the bow techniques. While teaching these techniques it is seen that teachers/lecturers are concentrated in `demonstrating-repeating` during the lessons.Keywords: Violoncello, Bow Techniques, Teaching Techniques, Methods.
Collections