Göreve yeni başlayan ortaokul matematik öğretmenlerinin pedagojik alan bilgisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Toplumların geleceğine yön veren öğretmenler, toplumu oluşturan bireylerin yetiştirilmesinde en önemli rollerden birine sahiptir. Bu sebeple öğretmenlerin sahip oldukları yeterliliklerin hem içinde bulunduğu toplumun eğitim kalitesini hem de o toplumdaki öğrencilerin başarısını etkilediği söylenebilir.Birçok araştırmacı pedagojik alan bilgisinin öğretmenin sahip olması gereken yeterlilikler arasındaki en önemli unsurlardan biri olduğu konusunda hemfikirdir. Bu çalışmada da göreve yeni başlayan ortaokul matematik öğretmenlerinin pedagojik alan bilgisi yeterliliklerini incelemek ve (varsa) zayıf veya geliştirilmeye ihtiyaç duydukları noktaları tespit etmek amaçlanmıştır. Göreve yeni başlayan matematik öğretmenlerinin pedagojik alan bilgisi; öğrenciyi tanıma, içeriğin sunumu, öğretim yöntem ve teknik, ölçme-değerlendirme ve müfredat bilgisi bileşenleri bağlamında incelenmiştir. Bu çalışmada betimsel yöntemlerden biri olan durum çalışması kullanılmıştır. Çalışma deneyim süresi 5 yılı geçmemiş 12 ortaokul matematik öğretmeni ile yürütülmüştür. Çalışmada göreve yeni başlayan ortaokul matematik öğretmenlerinin pedagojik alan bilgisi yeterliliklerini ortaya koymak amacıyla geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılan gözlem formu geliştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak gözlem formunun yanında mülakat, alan notları ve ayaküstü mülakatlar kullanılmıştır. Gözlemden elde edilen veriler öğretmenlerin gözlem formundan aldığı ortalama puanlara göre analiz edilmiştir. Mülakat verilerinin analizi içinse Nvivo9 programı kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda elde edilen bulgular; göreve yeni başlayan ortaokul matematik öğretmenlerinin öğrenciyi tanıma, içeriğin sunumu, öğretim yöntem ve teknik, ölçme-değerlendirme ve müfredat bilgisinin istenen düzeyde olmadığını ortaya koymuştur. Pedagojik alan bilgisi kapsamında belirlenen bu bileşenler arasında öğretmenler en başarılı performansı müfredat bilgisi bileşeninde sergilerken en başarısız performansı öğretim yöntem ve teknik bilgisi bileşeninde sergilemişlerdir. Çalışmanın sonunda öğretmenlerin her bir bileşene yönelik güçlük yaşadığı noktalar tespit edilmiş, bunların giderilmesi için hizmet içi eğitim kurslarının açılması önerilmiştir. Teachers shaping the future of a society play one of the most important roles in raising individuals of a society. For this reason, it can be stated that teachers' competencies affect both the education quality of a society and success levels of students in that society.Many researchers are of the same mind about the fact that pedagogical content knowledge is one of the most important elements which a teacher is required to have. In this study, too, it was aimed to examine the pedagogical content knowledge levels of the novice secondary school mathematics teachers and (if they have) determine their weaknesses or undeveloped competencies. The novice mathematics teachers' pedagogical content knowledge levels were examined within the context of the components of getting to knowing the student, introduction of the content, teaching methods and techniques, measurement-evaluation and curriculum knowledge. In this study, case study, one of the descriptive methods, was used. The study was carried out with 12 mathematics teachers with a service length of not exceeding 5 years. In the study, with the aim of revealing the novice secondary school mathematics teachers' pedagogical content knowledge levels, an observation form, whose validity and reliability studies had been done, was developed. As a data collection tool, in addition to the observation form, interviews, field notes and quick interviews were used. The sets of data obtained from the observations were analyzed according to the mean scores taken by the teachers from the observation form. Moreover, for the analysis of the sets of data obtained from the interviews the Nvivo9 program was used.The findings obtained as a result of the study revealed that the novice secondary school mathematics teachers' knowledge about knowing the student, introduction of the content, teaching methods and techniques, measurement-evaluation and curriculum knowledge were not at the desired level. Of these components determined within the scope of pedagogical content knowledge, the teachers exhibited the most successful performance in the component of curriculum knowledge, they exhibited the least successful performance in the component of teaching methods and techniques. In the end of the study, the points which the teachers had difficulty in relation to each component were determined and it was suggested to open in-service training courses to eliminate these difficulties.
Collections