Beden eğitimi ve spor öğretmen adaylarının genel ve alternatif ölçme değerlendirme yeterlikleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni Adaylarının Genel ve Alternatif Ölçme Değerlendirme YeterlikleriBu çalışmada, beden eğitimi ve spor öğretmeni adaylarının ölçme ve değerlendirmeye ilişkin genel yeterlik algıları ile alternatif ölçme değerlendirmeye ilişkin yeterlik algılarının belirlenmesi ve bu iki ölçme değerlendirme alanı arasındaki ilişkinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın araştırma grubunu, yedi ayrı devlet üniversitesinde öğrenim gören 3. ve 4. sınıf beden eğitimi ve spor öğretmeni adayları (168 kadın, 252 erkek) oluşturmuştur. Kişisel Bilgi Formu, Öğretmen Adayları İçin Ölçme ve Değerlendirme Genel Yeterlik Algısı Ölçeği (ÖDGYAÖ) ve Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Yeterlik Algısı Ölçeği (AÖDYAÖ) veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Verilerin analizinde, ikili karşılaştırmalarda t-Testi, çoklu karşılaştırmalarda Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) ve iki ölçme aracı arasındaki ilişkiyi belirlemek içinse, Pearson Korelasyon Kat Sayısı kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, beden eğitimi ve spor öğretmeni adaylarının ölçme ve değerlendirme genel yeterlik algılarının orta düzeyde olduğu, alternatif ve ölçme değerlendirme yeterlik algılarının ise yeterli düzeyde olduğu belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının genel ve alternatif ölçme değerlendirme yeterlik algı düzeylerinin, cinsiyet, mezun olunan lise ve üniversitede alınan ölçme ve değerlendirme dersi yeterliği değişkenlerine göre anlamlı şekilde farklılaştığı tespit edilmiştir. Yapılan Korelasyon analizi sonucuna göre, öğretmen adaylarının genel ve alternatif ölçme değerlendirme yeterlikleri arasında, orta düzeyde (r=.666), pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Bu sonuca göre, öğretmen adaylarının genel ve alternatif ölçme değerlendirme yeterlikleri arasında, doğrusal bir ilişki olduğu söylenebilir. Physical Education and Sports Teacher Candidates' General and Alternative Measurement Evaluation CompetenceIn this study, it is aimed to determine Physical Education and Sports Teacher candidates' perceptions of general proficiency on Measurement and Evaluation and their perceptions of proficiencies on Alternative Measurement and Evaluation, and to determine relationship between these Measurement and Evaluation fields. This study's research group was constituted by the 3rd and 4th grades Physical Education and Sports Teacher Candidates (168 females, 252 males) studying at seven different state universities. Personal Information Form, General Proficiency Perception Scale on Measurement and Evaluation for Teacher Candidates and Proficiency Perception Scale on Alternative Measurement and Evaluation were used as data collection tools. In data analysis, t-test in paired comparisons, One- Way Analysis of Variance in multiple comparisons and Pearson Correlation Coefficient in identifying the relation between two measurement tools were used.According to findings of the research, it is identified that Physical Education and Sports Teacher candidates' perceptions of General Proficiency on Measurement and Evaluation are at medium-level and their perceptions of Proficiency on Alternative Measurement and Evaluation are at sufficient level. It is determined that teacher candidates' perceptions of proficiency levels on General and Alternative Measurement and Evaluation differ significantly according to genders, high schools and proficiency of measurement and, evaluation lecture at university. According to the results of Correlation Analysis, it is identified that there is a positive and significant relation at medium level (r=.666) between teacher candidates' General and Alternative Proficiencies on Measurement and Evaluation. According to that result, it can be said that there is a linear relationship between teacher candidates' General and Alternative Proficiencies on Measurement and Evaluation.
Collections