Beden eğitimi öğretmenlerinin fiziksel yapılarının öğrencilerine model olabilme düzeylerinin incelenmesi (Rize ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı beden eğitimi öğretmenlerinin fiziksel yapılarının öğrencilerine model olabilme düzeylerini incelemektir.Bu araştırma nicel araştırma kapsamına giren ilişkisel tarama modeline uygun olarak yapıldı. Araştırmanın evrenini Rize ilinde 2016-2017 eğitim yılında görev yapan beden eğitimi öğretmenleri ve bu öğretmenlerin eğitim verdiği ortaokul ve lise dengi okullardaki kız ve erkek öğrenciler oluşturdu. Örneklem grubunu ise çalışmaya gönüllü olarak katılan 19 kadın, 37 erkek olmak üzere toplam 56 öğretmen ile bu öğretmenlerin eğitim verdiği 22 ortaokul ve 18 lise dengi okuldaki 1270 kız ve 1505 erkek olmak üzere toplam 2775 öğrenci oluşturmaktadır.Çalışmaya katılan 2775 öğrenciye okullarında `Beden Eğitimi Öğretmeninin Fiziksel Yapısının Model Olma Düzeyinin İncelenmesi` anketi uygulandı. Bu öğrencilere eğitim veren 56 öğretmeninin somatotip yapısını belirlemek için Heath-Carter yöntemi kullanıldı. Bu yöntemde öğretmenlerin boy, ağırlık, triceps skinfold, subscapular skinfold, suprailiac skinfold, calf skinfold, calf çevre, biceps çevre, diz çap ve dirsek çap antropometrik ölçümleri alındı. Anketlerin analizinde SPSS 24.0 programı kullanıldı.Araştırma sonucunda antropometrik ölçümleri yapılan 19 kadın öğretmenin ortalama somatotip bileşenleri 4-4-2 olup mezomorf-endomorf bir yapıya sahip oldukları; erkek öğretmenlerin ise ortalama somatotip bileşenleri 3-5-1 olup endomorfik mezomorf bir yapıya sahip oldukları bulundu.Sonuç olarak öğrencilerin `atletik`, `zayıf` ve `normal` morfolojik yapıya sahip beden eğitimi öğretmenlerini model aldıklarını, `şişman` ve `iri` morfolojik yapıya sahip beden eğitimi öğretmenlerini model almadıklarını; `atletik`, `zayıf` ve `normal` morfolojik yapıya sahip beden eğitimi öğretmenlerinin öğrencilerde spor yapma isteğini artırdığı, `şişman` ve `iri` morfolojik yapıya sahip beden eğitimi öğretmenlerinin ise öğrencilerde spor yapma isteğini azalttığını söyleyebiliriz. The aim of this study is to examine the level of physical education teachers' physical structures' ability to be a model for their students.This research was conducted in accordance with the relational screening model, which is included in the scope of quantitative research. The population of the study consisted of the physical education teachers and the female and male students at the secondary and high schools and their equivalents where this teachers provided training in the province of Rize during 2016-2017 academic year. The sample group consisted of 56 teachers, 19 female and 37 male, who participated in the study voluntarily, and 2775 students, including 1270 girls and 1505 boys in 18 middle schools and 18 high schools and their equivalents where these teachers provided training.The survey `An Examination of the Level of Physical Education Teachers' Physical Structures` Being a Model` was applied to 2775 students who participated in the study at their schools. The Heath-Carter method was used to determine the somatotype structure of 56 teachers training this students. In this method, the height, weight, triceps skinfold, subscapular skinfold, suprailiac skinfold, calf skinfold, calf circumference, biceps circumference, knee diameter and elbow diameter anthropometric measurements of physical education teachers were taken. In the analysis SPSS 24.0 program was used.As a result of the study, it has been found that the mean somatotype components of 19 female teachers, whose anthropometric measurements were taken, are 4-4-2 and they had a mesomorph-endomorphic structure; the average somatotype components of the male teachers are 3-5-1 and they have an endomorphic mesomorphic structure.Consequently, we can say that students take physical education teachers with `athletic`, `thin` and `normal` morphological structures as a model and they do not take the physical education teachers with `fat` and `large` morphological structures; the physical education teachers with `athletic`, `thin` and `normal` morphological structure increase the desire to do sports in the students and the physical education teachers with `fat` and `big` morphological structure reduce the desire to do sports in the students.
Collections