Müzik öğretmenliği adaylarının armoni ve piyano dersi başarılarının ilişkisi ve armoni dersi başarılarının piyanoda deşifre becerisine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, müzik öğretmeni adaylarının armoni ve piyano dersi başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi ve armoni dersi başarıları ile piyanoda deşifre çalma becerileri arasında bir ilişki olup olmadığının incelenmesidir.Çalışmamızda tarama modeli kullanılmış ve ilişkisel araştırmalar modeli yardımıyla veriler toplanmıştır. Veri toplama sürecinde ilk olarak, belirlenen çalışma grubuna ait armoni dersi ve piyano dersi başarı puanları çalışmanın yapıldığı üniversitenin öğrenci işleri bilgi sisteminden gerekli izinler alınarak elde edilmiştir. Bu ilk grup önceki yıllarda ilgili dersleri (armoni ve piyano) tamamlamış, armoni dersi başarıları ile piyano dersi başarılarına yönelik başarı listelerinin elde edildiği 48 kişilik gruptur. İkinci grup ise bu 48 kişilik ilk gruptan rastgele (seçkisiz) biçimde üç farklı armoni dersi başarı grubuna göre (düşük, orta ve yüksek) seçilmiş (her alt gruptan 3 kişi olacak biçimde) toplam 9 öğrenciden oluşmaktadır. İkinci aşamada ise öğrencilere içinde armonik kavramları barındıran ve araştırmacı tarafından yazılan eser deşifre ettirilerek kamera ile kayıt edilmiştir. Görüntüler deşifre değerlendirme ölçeği yardımıyla değerlendirimiştir. Değerlendirme sürecinde alan uzmanı (piyano eğitimi) 5 kişi ölçek yardımıyla öğrencilerin performanslarını puanlamıştır.Armoni dersi başarısı, bu başarıya bağlı olarak deşifre becerisi ile piyano çalma becerileri arasındaki pozitif yönlü ilişkiler ve yapılan ölçümler sonucunda elde edilen istatistiksel rakamlar, bu üç değişken arasında pozitif yönlü paralel bir ilişki olduğunu tespit edilmiştir. Diğer bir deyişle öğrencilerin armoni dersi başarıları ile piyano dersi başarıları birbiri ile yakın olduğu gözlenmiştir. Aynı şekilde öğrencilerin deşifre çalma becerileri de armoni dersinden aldıkları başarı puanları ile yakın düzeydedir. Bu kapsamda armoni, piyano ve deşifre kavramlarının daha fazla bir arada değerlendirilmesi önemli görülmüştür. The aim of this study was to investigate the correlation between Harmony and Piano Lecture grades and also the correlation between hoarmony lecture grades and sight-reading abilities.The subjects (n=9) were selected randomly from 48 music students who were taken harmony and piano lectures. The subjects than categorized into three groups according to their grades as low, moderate and high. The data of the study were obtained from related department of the subjects with the permission of the faculty. The obtained data includes Harmony and piano lecture grades. In order to assess the sight-reading abilities of the subjects they were instructed to sight-read the musical part which written by the researcher. The sight reading performances were video recorded and then evaluated according to sight-reading assessment scale by 5 specialists in the field.The statistical analysis showed that there were positive, strong and significant correlations between Harmony and Piano Lecture grades and sight reading performances. In other words, it has been observed that the success of the students' harmony course and the success of the piano lesson are close to each other. Likewise, the students' ability to sightreading is close to the achievement scores they receive from the harmony course.In this context, it is considered important to evaluate the concepts of harmony, piano and sightreading more together.
Collections