İyi yönetim hakkı ve bu kapsamda dinlenilme hakkı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Avrupa Konseyi Bakanlar Komitesince, 28 Eylül 1977 de kabul edilen 31 sayılı İdarenin İşlemleri Karşısında Bireyin Korunması Hakkında Kararı'nda iyi yönetim ilkeleri düzenlenmiş ve Avrupa Birliği Anayasası olarak da nitelendirilen Avrupa Temel Haklar Şartının 41. maddesinde de?İyi Yönetim İsteme Hakkı? tesis edilmiştir.Avrupa Birliği tarafından 6 Eylül 2001 tarihinde kabul edilen Avrupa İyi Yönetim Kodunda ise iyi yönetim hakkının getirdiği temel ilkeler açıklanmış ve kapsamı belirlenmiştir.Çalışmanın ilk bölümde; yönetim, iyi ve kötü yönetim kavramları açıklanmaya çalışılmış ve İyi Yönetim Hakkı?nın hukuki zemini üzerinde durulmuştur.İkinci bölümde; iyi yönetim hakkı, iyi yönetim hakkı doğrultusundaki ilkeler ve bu ilkelerin mevzuatımıza yansımaları ele alındıktan sonra iyi yönetim hakkının alt başlıklarından olan dinlenilme hakkı ayrıntılı bir şekilde incelenmiştir.Sonuç bölümünde ise birini ve ikinci bölümdeki açıklamalar ışığında iyi yönetim hakkı kapsamındaki temel ilkelerin ülkemizde iç hukukumuza katkıları değerlendirilmiş ve eksiklerle ilgili önerilerde bulunulmuştur. European Council?s Resolution on the Protection of the Individual in Administrative Actions which was adapted on 28 September 1977 regulates the principles of right to good administrative behaviour whereas 41st article of the Charter of Fundamental Rights of the European Union which is also known as European Union Constitution has established a right on demanding good administrative behaviour.European Good Administration Code adapted by the European Union on 6 September 2001 explains the principles of right to good administrative behaviour and draws its scope.First part of our study explains the concepts of administration and good administration and deals with the legal basis of right to good administrative behaviour.Second part deals with the right to good administrative behaviour, principles of right to good administrative behaviour and reflections of these principles in Turkey?s legal regulations. Next this work analyzes a subheading of the right to good administrative behaviour, right to be heard.Final part evaluates contributions of principles of right to good administrative behaviour to Turkey?s national law within the context of the explanations put forward in first two sections and proposes recommendations regarding the deficiencies.
Collections