Mobilya Sektöründe İhracat Yapan İşletmelerin Fiyatlandırma Stratejileri: Nitel Bir Uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, mobilya sektöründe ihracat yapan firmaların hangi fiyatlandırma stratejilerini kullandığını ve ihracat faaliyetinde bulunurken hangi kriterleri dikkate aldığını anlamaya yöneliktir. Bu amaçla, mobilya sektörünün önde gelen şehirlerinde (Kayseri, Ankara ve Bursa-İnegöl) 13 firmayla nitel veri toplama metodu olan derinlemesine mülakat gerçekleştirilerek fiyatlandırma konusunda bilgi edinilmiştir.Araştırma sonuçları firmaların maliyete dayalı fiyatlandırma stratejisini daha çok benimsediğini göstermektedir. Ayrıca firmaların ihracat yapacağı ülkelere göre fiyatlandırma politikasında herhangi bir farklılaştırmaya gitmediği görülmektedir. Firmaların fiyatlandırmada en önemli amacının kârlılık ve firmanın devamlılığını sağlamak olduğu da araştırmanın sonuçları arasındadır. Purpose of this study is to explain which pricing strategies are used by the exporting companies in the furniture sector and which criterions are considered by these companies during exporting. In accordance with this purpose, depth interview as a qualitative research method is used with the thirteen companies in order to obtain information about the pricing on the foremost cities in the furniture sector such as Kayseri, Ankara and Bursa-Inegol.Results of the research shows that the cost-based pricing strategy is commonly used. Furthermore, it shows that there is no difference in terms of the prices within the exporting countries. In addition to this, the main purposes of the pricing are profitability and the continuity of the company according to this study.
Collections