Show simple item record

dc.contributor.advisorKaraarslan, Mustafa Halid
dc.contributor.authorÖzdeveci, Cahid
dc.date.accessioned2021-05-08T08:17:13Z
dc.date.available2021-05-08T08:17:13Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/646527
dc.description.abstractBu araştırma, mobilya sektöründe ihracat yapan firmaların hangi fiyatlandırma stratejilerini kullandığını ve ihracat faaliyetinde bulunurken hangi kriterleri dikkate aldığını anlamaya yöneliktir. Bu amaçla, mobilya sektörünün önde gelen şehirlerinde (Kayseri, Ankara ve Bursa-İnegöl) 13 firmayla nitel veri toplama metodu olan derinlemesine mülakat gerçekleştirilerek fiyatlandırma konusunda bilgi edinilmiştir.Araştırma sonuçları firmaların maliyete dayalı fiyatlandırma stratejisini daha çok benimsediğini göstermektedir. Ayrıca firmaların ihracat yapacağı ülkelere göre fiyatlandırma politikasında herhangi bir farklılaştırmaya gitmediği görülmektedir. Firmaların fiyatlandırmada en önemli amacının kârlılık ve firmanın devamlılığını sağlamak olduğu da araştırmanın sonuçları arasındadır.
dc.description.abstractPurpose of this study is to explain which pricing strategies are used by the exporting companies in the furniture sector and which criterions are considered by these companies during exporting. In accordance with this purpose, depth interview as a qualitative research method is used with the thirteen companies in order to obtain information about the pricing on the foremost cities in the furniture sector such as Kayseri, Ankara and Bursa-Inegol.Results of the research shows that the cost-based pricing strategy is commonly used. Furthermore, it shows that there is no difference in terms of the prices within the exporting countries. In addition to this, the main purposes of the pricing are profitability and the continuity of the company according to this study.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleMobilya Sektöründe İhracat Yapan İşletmelerin Fiyatlandırma Stratejileri: Nitel Bir Uygulama
dc.title.alternativePricing Strategies of Businesses to Export in Furniture Sector : A Qualitative Application
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmExporting firms
dc.subject.ytmPrice
dc.subject.ytmPricing
dc.subject.ytmFirniture sector
dc.subject.ytmExport
dc.identifier.yokid10108452
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKARABÜK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid428359
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess