Show simple item record

dc.contributor.advisorCengiz, Hakan
dc.contributor.authorPaşalioğlu, Halil
dc.date.accessioned2021-05-08T08:16:43Z
dc.date.available2021-05-08T08:16:43Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-03-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/646157
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, tüketicilerin elektrikli araba satın alma niyetini etkileyen faktörleri incelemek ve otomotiv bağlamında tüketim değerlerinin rollerini araştırmaktır. Çalışma, tüketicinin elektrikli otomobil satın alma niyeti ile yaşam tarzı, tüketici yenilikçiliği, tüketici benzersizliği ve keşifsel davranışların satın alma niyeti arasındaki ilişkiyi inceliyor. Bireysel tüketicilerin verilerini toplamak amacıyla sosyal medya platformları üzerinden, anket uygulaması yapıldı ve her değişken 5-noktalı Likert-ölçeği kullanılarak ölçüldü. Veriler daha sonra SPSS 25.0 istatistik paket programı ile analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda, elektrikli otomobil satın alma niyeti ile tüketici yaşam tarzı arasında ilişki olduğunu ortaya koyulmaktadır. Özellikle tüketici benzersizliği ve tüketici yenilikçiliği, elektrikli otomobil satın alma niyeti ile tüketici yaşam tarzı arasında kısmen aracılık etmektedir. Bununla birlikte, tüketicilerin keşifsel satın alma davranış eğilimlerininde, elektrikli araç satın alma niyeti ve yaşam tarzı arasında kısmi aracılık etkisi olduğu tespit edilmiştir. Araştırma elektrik araçların satın alma niyeti ile bahsi geçen değişkenler arasındaki ilişkiyi inceleyerek mevcut literatüre katkıda bulunmaktadır.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine the factors that affect consumers' intent to purchase electric cars and to explore the role of consumption values in the automotive context. The study examines the relationship between the consumer's intention to buy electric cars and the lifestyle, consumer innovativeness, consumer uniqueness and the purchasing intent of exploratory behavior. In order to collect the data of individual consumers, a questionnaire was applied on the social media platforms and each variable was measured using a 5 point Likert scale. The data were then analyzed using the SPSS 25.0 statistical package program.As a result of the study, it reveals that there is a relationship between the intention of purchase electric cars and the consumer lifestyle. In particular, the consumer uniqueness and consumer lifestyle are partly mediated between the consumer lifestyle and the intention to purchase electric cars. Nevertheless, it has been determined that the behaviours of consumers in the exploratory buying behavior tendency have a partial mediating effect between the intent to purchase electric vehicles and the lifestyle. The study contributes to the current literature by examining the relationship between consumers' intent to purchase electric vehicles and these variables.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleYaşam tarzı, tüketici yenilikçiliği ve tüketici benzersizliğinin elektrikli araçları satın alma niyeti üzerine etkisi
dc.title.alternativeThe effects of life style, consumer innovation and consumer uniqueness on intent to purchase electric vehicles
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-03-05
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmElectric vehicles
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmLife style
dc.subject.ytmInnovativeness
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.subject.ytmPurchase intention
dc.subject.ytmConsumer uniqueness
dc.identifier.yokid10193089
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKARABÜK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid505061
dc.description.pages102
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess