Sosyal medyanın tüketicilerin kozmetik ürün satın alma tercihine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Son dönemde önemli iletişim araçlarından biri olan internetin çok yaygın kullanılmasıyla birlikte sosyal medyanın kullanımı da bir hayli artmaktadır. Sosyal medya sağladığı olanaklar sayesinde bilgi alabilme, paylaşabilme kendi içeriklerini oluşturabilme gibi birçok alanda kullanılmaktadır. Bilgiye kolay ve zahmetsiz erişim, hayatı kolaylaştırması gibi birçok cazip özelliği sayesinde artık her alanda tüketicilerin bir numaralı tercihi haline gelmiştir. Hızla yaygınlaşan ve birçok kesime hitap edebilen sosyal medya tüketiciler, markalar ve işletmeler için çok önemli hale gelmektedir. Bu çalışmada, sosyal medya ortamında bulunan reklamlardaki algı ve sosyal medya siteleri aracılığıyla gerçekleştirilen satın alma davranışlarına değinmektedir. Sosyal medyanın tüketici davranışlarına olan etkisinin ne denli olduğunu ortaya çıkarmak amacıyla Karabük Üniversitesi öğrencilerinden 500 kişiye yüz yüze anket uygulaması yapılmıştır. Elde edilen verilerde sosyal medyanın tüketicilerin kozmetik ürün alımına etkisi olduğu ve satın alma sonrası davranışlarını da etkilediği görülmüştür. Tüketicinin kozmetik ürünleri tercih etmeden önce sosyal ortamlardan bilgi topladığını, bu çerçevede davranışını şekillendirdiğini ve sonuca ulaştırmasını sağlamıştır. With the use of the internet which is one of the most important communication tools in recent times, the use of social media is increasing. Social media is used in many areas such as providing information, sharing and creating their own content thanks to the opportunities provided by social media. Thanks to its many attractive features such as easy and effortless access to information, making life easier, it has become the number one choice of consumers in every field. Rapidly expanding and addressing many segments social media is becoming very important for consumers, brands and businesses.In this study, the perception of social media advertisements and the purchase behavior of social media sites are mentioned In order to determine how social media affects consumer behavior, a face-to-face questionnaire was conducted to 500 students from Karabuk University. Through the data, it is seen that social media has an effect on consumers' choice of buying cosmetic products and also influenced post-purchase behaviors. Before the purchase of cosmetic products, the consumer collected information from the social media and shaped the buying behavior in this context and led to the conclusion.
Collections