Show simple item record

dc.contributor.advisorGürbüz, Ahmet
dc.contributor.authorTunç, Ebru
dc.date.accessioned2021-05-08T08:16:07Z
dc.date.available2021-05-08T08:16:07Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-05-12
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/645726
dc.description.abstractSon dönemde önemli iletişim araçlarından biri olan internetin çok yaygın kullanılmasıyla birlikte sosyal medyanın kullanımı da bir hayli artmaktadır. Sosyal medya sağladığı olanaklar sayesinde bilgi alabilme, paylaşabilme kendi içeriklerini oluşturabilme gibi birçok alanda kullanılmaktadır. Bilgiye kolay ve zahmetsiz erişim, hayatı kolaylaştırması gibi birçok cazip özelliği sayesinde artık her alanda tüketicilerin bir numaralı tercihi haline gelmiştir. Hızla yaygınlaşan ve birçok kesime hitap edebilen sosyal medya tüketiciler, markalar ve işletmeler için çok önemli hale gelmektedir. Bu çalışmada, sosyal medya ortamında bulunan reklamlardaki algı ve sosyal medya siteleri aracılığıyla gerçekleştirilen satın alma davranışlarına değinmektedir. Sosyal medyanın tüketici davranışlarına olan etkisinin ne denli olduğunu ortaya çıkarmak amacıyla Karabük Üniversitesi öğrencilerinden 500 kişiye yüz yüze anket uygulaması yapılmıştır. Elde edilen verilerde sosyal medyanın tüketicilerin kozmetik ürün alımına etkisi olduğu ve satın alma sonrası davranışlarını da etkilediği görülmüştür. Tüketicinin kozmetik ürünleri tercih etmeden önce sosyal ortamlardan bilgi topladığını, bu çerçevede davranışını şekillendirdiğini ve sonuca ulaştırmasını sağlamıştır.
dc.description.abstractWith the use of the internet which is one of the most important communication tools in recent times, the use of social media is increasing. Social media is used in many areas such as providing information, sharing and creating their own content thanks to the opportunities provided by social media. Thanks to its many attractive features such as easy and effortless access to information, making life easier, it has become the number one choice of consumers in every field. Rapidly expanding and addressing many segments social media is becoming very important for consumers, brands and businesses.In this study, the perception of social media advertisements and the purchase behavior of social media sites are mentioned In order to determine how social media affects consumer behavior, a face-to-face questionnaire was conducted to 500 students from Karabuk University. Through the data, it is seen that social media has an effect on consumers' choice of buying cosmetic products and also influenced post-purchase behaviors. Before the purchase of cosmetic products, the consumer collected information from the social media and shaped the buying behavior in this context and led to the conclusion.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSosyal medyanın tüketicilerin kozmetik ürün satın alma tercihine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of social media on the preference of cosmetic product purchase of consumers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-05-12
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmBusiness to consumer
dc.subject.ytmRepurchase
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmPurchasing
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.subject.ytmCosmetics
dc.subject.ytmCosmetic sector
dc.subject.ytmCustomer preferences
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmElectronic marketing
dc.identifier.yokid10256012
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKARABÜK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid551949
dc.description.pages121
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess