Baba katılımı ile okul öncesi dönem çocuklarının sosyal yetkinlik ve davranış problemleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı baba katılımı ile okul öncesi dönem çocuklarının sosyal yetkinlik ve davranış problemleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırma ilişkisel tarama yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubunu 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Karabük İl Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı ve tesadüfi örnekleme yöntemi ile seçilen ve okul öncesine devam eden 138 kız, 155 erkek toplam 293 çocuk ile onların babaları oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak amacı ile `Baba Katılım Ölçeği (BAKÖ)` ve `Sosyal Yetkinlik ve Davranış Değerlendirme-30 Ölçeği (SYDD-30)` kullanılmıştır. Çalışmada, baba katılımı ile sosyal yetkinlik ve davranış problemleri arasındaki ilişkinin; cinsiyet, yaş, çocuk sıralaması, çocuk sayısı, anne yaş, baba yaş, anne öğrenim durumu, baba öğrenim durumu, anne çalışma durumu, sahip olunan çocuk sayısı ve gelir seviyesi değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığına bakılmıştır. Araştırmanın sonucunda, baba katılımı ile davranış problemleri arasında, cinsiyete, doğum sıralamasına, baba yaşına, anne öğrenim durumuna, baba öğrenim durumuna, anne çalışma durumuna, sahip olunan çocuk sayısına ve gelir seviyesine göre anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Çocuk yaşına göre ve anne yaşına göre ise anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Sosyal yetkinlik ile çocuk yaşı, cinsiyet, doğum sırası, baba öğrenim durumu ve anne çalışma durumu arasında anlamlı farklılık belirlenmiştir. Anne-baba yaşı, anne öğrenim durumu, sahip olunan çocuk sayısı ve gelir seviyesi ile sosyal yetkinlik arasında ise anlamlı bir farklılık olmadığı tespit edilmiştir. Anahtar sözcükler: Baba Katılımı, Sosyal Yetkinlik, Davranış Problemleri The aim of this study is to investigate the effect of father involvement on social competence and behavior problems in preschool children. This study was conducted by relational screening method in the 2018-2019 academic year, a total of 293 children, 138 girls and 155 boys, were recruited to the Karabük Provincial Directorate of National Education. In order to collect data in the study, `Father Involvement Scale` and `Social Competence and Behavior Assessment-30 Scale` were used. In this study, the relationship between father involvement and social competence and behavior problems; gender, age, birth order, number of children, mother age, father age, mother education level, father education level, mother working status, number of children and income level variables were examined. As a result of the study, there were significant differences between the father involvement and the behavior problems according to gender, birth order, father's age, mother's education level, father's education status, mother working status, number of children and income level. There was no significant difference according to child age and maternal age. There is a significant difference between social competence and child age, gender, birth order, father's education level and mother working status. It was found that there was no significant difference between social competence and mother-father age, mother education level, number of children and income level.Key Words: Father Involvement, Social Competence, Behavior Problems
Collections