Show simple item record

dc.contributor.advisorGözün Kahraman, Özlem
dc.contributor.authorYuvaci, Mücahit
dc.date.accessioned2021-05-08T08:11:59Z
dc.date.available2021-05-08T08:11:59Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-04-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/644014
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı baba katılımı ile okul öncesi dönem çocuklarının sosyal yetkinlik ve davranış problemleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırma ilişkisel tarama yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubunu 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Karabük İl Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı ve tesadüfi örnekleme yöntemi ile seçilen ve okul öncesine devam eden 138 kız, 155 erkek toplam 293 çocuk ile onların babaları oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak amacı ile `Baba Katılım Ölçeği (BAKÖ)` ve `Sosyal Yetkinlik ve Davranış Değerlendirme-30 Ölçeği (SYDD-30)` kullanılmıştır. Çalışmada, baba katılımı ile sosyal yetkinlik ve davranış problemleri arasındaki ilişkinin; cinsiyet, yaş, çocuk sıralaması, çocuk sayısı, anne yaş, baba yaş, anne öğrenim durumu, baba öğrenim durumu, anne çalışma durumu, sahip olunan çocuk sayısı ve gelir seviyesi değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığına bakılmıştır. Araştırmanın sonucunda, baba katılımı ile davranış problemleri arasında, cinsiyete, doğum sıralamasına, baba yaşına, anne öğrenim durumuna, baba öğrenim durumuna, anne çalışma durumuna, sahip olunan çocuk sayısına ve gelir seviyesine göre anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Çocuk yaşına göre ve anne yaşına göre ise anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Sosyal yetkinlik ile çocuk yaşı, cinsiyet, doğum sırası, baba öğrenim durumu ve anne çalışma durumu arasında anlamlı farklılık belirlenmiştir. Anne-baba yaşı, anne öğrenim durumu, sahip olunan çocuk sayısı ve gelir seviyesi ile sosyal yetkinlik arasında ise anlamlı bir farklılık olmadığı tespit edilmiştir. Anahtar sözcükler: Baba Katılımı, Sosyal Yetkinlik, Davranış Problemleri
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the effect of father involvement on social competence and behavior problems in preschool children. This study was conducted by relational screening method in the 2018-2019 academic year, a total of 293 children, 138 girls and 155 boys, were recruited to the Karabük Provincial Directorate of National Education. In order to collect data in the study, `Father Involvement Scale` and `Social Competence and Behavior Assessment-30 Scale` were used. In this study, the relationship between father involvement and social competence and behavior problems; gender, age, birth order, number of children, mother age, father age, mother education level, father education level, mother working status, number of children and income level variables were examined. As a result of the study, there were significant differences between the father involvement and the behavior problems according to gender, birth order, father's age, mother's education level, father's education status, mother working status, number of children and income level. There was no significant difference according to child age and maternal age. There is a significant difference between social competence and child age, gender, birth order, father's education level and mother working status. It was found that there was no significant difference between social competence and mother-father age, mother education level, number of children and income level.Key Words: Father Involvement, Social Competence, Behavior Problemsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.subjectSağlık Eğitimitr_TR
dc.subjectHealth Educationen_US
dc.titleBaba katılımı ile okul öncesi dönem çocuklarının sosyal yetkinlik ve davranış problemleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of relationships between social competence and behavioral problems of pre-school children with father involvement
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-04-08
dc.contributor.departmentÇocuk Gelişimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmFathers
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.subject.ytmPreschool period
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmSocial self-efficacy
dc.subject.ytmBehavioral disorders
dc.subject.ytmFather involvement
dc.identifier.yokid10258340
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARABÜK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid562513
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess