Cyberspace as a generator concept for the architecture of the future
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
oz Bu çalışmada, enformasyon teknolojisinin birey ve mimarlık üzerindeki dönüştürücü etkisi sorgulanırken, mimarlık disiplininin gelecekteki yeri kestirilmeye çalışılmıştır. Tez, dijital ortamda sorgulanan gelecekteki mimari tasarım sürecindeki olasılıkları içeren teori ve gösterimlerle, dijital ortamdaki fikirlerin gerçeğe dönüştürülmelerini içermektedir. Amaç, mimarlık için yeni olasılıklar geliştirmektir. Tasarımcının sanal dünyadaki kavramlar, metaforlar, olasılıklar, teknikler, ve ifadeleri örneklerle tartışılmıştır. Dijital dünyanın geleceğin 'siber-mimar'lanna sunduğu yeni uygulamalar ve olanaklar araştırılmıştır. Tez, bazı projelerle ilişkili olarak, bilgisayarın tasarım üzerindeki etkisini ve sanallık kavramının mimarlığa ne sunduğunu araştırma çabasındadır. Bu bağlamda çalışmada varılmak istenen nokta, tüm bu değişimler karşısında mimarlığın kayıtsız kalmadığı ve çeşitli disiplinlerle etkileşime girdiğidir. Bugün, hayatımızın her alanında serbestlik, özgürlük hatta onun da ötesinde sanallık ön plana çıkmıştır. Genel bir kavram olarak sanallık, sadece iletişim alanında değil, varoluşumuzu, dolayısıyla da bireyi kıstas alan mimarlığı da etkilemiştir. Sonuçta, tez, bu tartışmalardan sonra ortaya çıkan, 'kırılma noktası nedir? ' 'bu kırılma noktası sadece teknolojide mi vardır?' 'gerçek hayata geçirilemeyen bu çalışmaları mimarlık olarak tanımlayabilir miyiz? ' sorularına çeşitli projelerle karşılaştırmalı olarak bir analizi içermektedir. Anahtar Kelimeler: sibermekan, sanal gerçeklik, bilgisayar mimarlığı, bilgisayar destekli tasarım, enformasyon teknolojisi, hiperyüzey ve akışkan mimarlık, gelecek, medya, mimari mekan, felsefe, dijital mimarlık, enformasyon çağı, internet, etkileşim, simulakr (benzeşim), siberpunk, siberalgı, siberkültür iv ABSTRACT Within the scope of this study, while questioning the impacts of digital technology on the individual and architecture, the thesis contains theories and projections relating to the new and fixture possibilities of the architectural design process in the information age, as explored through the digital medium as well as the transfer of the digital ideas into reality. The aim is to widen the understanding of the new possibilities for architecture. The concepts, metaphors, possibilities, techniques and expressions available to the designers of the virtual world, are discussed and exemplified. The new applications and opportunities that the digital world has to offer 'cyber-architects' of the future are explored. The thesis aimed to form a discussion on investigating the role of computer on design, and what the idea of virtuality offer to architecture related with the projects. In this regard, the idea which is aimed to achieve is in all these transformations, architecture, too, lives challenges inside and tries to find a new way in expressing the ideas together with cooperating the other disciplines. Today, in every field of our life, we have been liberalizated, or more truly, virtualized. A general movement of virtualization has begun to affect not only the fields of information and communication but also our physical presence so as architecture. As a result, thesis, tries to answer the questions of 'what is the break-through?' 'Is the break-through only in technology, not in architecture? or 'is the computer more than a representational tool?' including a series of comparative analysis. Key Words: cyberspace, virtual reality, computer aided design, information technology, hypersurface and liquid architecture, future, media, architectural space, philosophy, digital architecture, information age, internet, interaction, simulacr, cyberpunk, cyberception, cyberculture.
Collections