Show simple item record

dc.contributor.advisorEyüce, Ahmet
dc.contributor.advisorErkaslan, Özlem Erdoğdu
dc.contributor.authorKan, Gözde
dc.date.accessioned2021-05-08T08:08:35Z
dc.date.available2021-05-08T08:08:35Z
dc.date.submitted1999
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/643055
dc.description.abstractoz Bu çalışmada, enformasyon teknolojisinin birey ve mimarlık üzerindeki dönüştürücü etkisi sorgulanırken, mimarlık disiplininin gelecekteki yeri kestirilmeye çalışılmıştır. Tez, dijital ortamda sorgulanan gelecekteki mimari tasarım sürecindeki olasılıkları içeren teori ve gösterimlerle, dijital ortamdaki fikirlerin gerçeğe dönüştürülmelerini içermektedir. Amaç, mimarlık için yeni olasılıklar geliştirmektir. Tasarımcının sanal dünyadaki kavramlar, metaforlar, olasılıklar, teknikler, ve ifadeleri örneklerle tartışılmıştır. Dijital dünyanın geleceğin 'siber-mimar'lanna sunduğu yeni uygulamalar ve olanaklar araştırılmıştır. Tez, bazı projelerle ilişkili olarak, bilgisayarın tasarım üzerindeki etkisini ve sanallık kavramının mimarlığa ne sunduğunu araştırma çabasındadır. Bu bağlamda çalışmada varılmak istenen nokta, tüm bu değişimler karşısında mimarlığın kayıtsız kalmadığı ve çeşitli disiplinlerle etkileşime girdiğidir. Bugün, hayatımızın her alanında serbestlik, özgürlük hatta onun da ötesinde sanallık ön plana çıkmıştır. Genel bir kavram olarak sanallık, sadece iletişim alanında değil, varoluşumuzu, dolayısıyla da bireyi kıstas alan mimarlığı da etkilemiştir. Sonuçta, tez, bu tartışmalardan sonra ortaya çıkan, 'kırılma noktası nedir? ' 'bu kırılma noktası sadece teknolojide mi vardır?' 'gerçek hayata geçirilemeyen bu çalışmaları mimarlık olarak tanımlayabilir miyiz? ' sorularına çeşitli projelerle karşılaştırmalı olarak bir analizi içermektedir. Anahtar Kelimeler: sibermekan, sanal gerçeklik, bilgisayar mimarlığı, bilgisayar destekli tasarım, enformasyon teknolojisi, hiperyüzey ve akışkan mimarlık, gelecek, medya, mimari mekan, felsefe, dijital mimarlık, enformasyon çağı, internet, etkileşim, simulakr (benzeşim), siberpunk, siberalgı, siberkültür iv
dc.description.abstractABSTRACT Within the scope of this study, while questioning the impacts of digital technology on the individual and architecture, the thesis contains theories and projections relating to the new and fixture possibilities of the architectural design process in the information age, as explored through the digital medium as well as the transfer of the digital ideas into reality. The aim is to widen the understanding of the new possibilities for architecture. The concepts, metaphors, possibilities, techniques and expressions available to the designers of the virtual world, are discussed and exemplified. The new applications and opportunities that the digital world has to offer 'cyber-architects' of the future are explored. The thesis aimed to form a discussion on investigating the role of computer on design, and what the idea of virtuality offer to architecture related with the projects. In this regard, the idea which is aimed to achieve is in all these transformations, architecture, too, lives challenges inside and tries to find a new way in expressing the ideas together with cooperating the other disciplines. Today, in every field of our life, we have been liberalizated, or more truly, virtualized. A general movement of virtualization has begun to affect not only the fields of information and communication but also our physical presence so as architecture. As a result, thesis, tries to answer the questions of 'what is the break-through?' 'Is the break-through only in technology, not in architecture? or 'is the computer more than a representational tool?' including a series of comparative analysis. Key Words: cyberspace, virtual reality, computer aided design, information technology, hypersurface and liquid architecture, future, media, architectural space, philosophy, digital architecture, information age, internet, interaction, simulacr, cyberpunk, cyberception, cyberculture.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMimarlıktr_TR
dc.subjectArchitectureen_US
dc.titleCyberspace as a generator concept for the architecture of the future
dc.title.alternativeGelecek mimarlığında bir başlangıç noktası olarak sibermekan kavramı
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmComputer aided design
dc.subject.ytmArchitectural design
dc.subject.ytmCyberspace
dc.subject.ytmVirtual architecture
dc.identifier.yokid85231
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
dc.identifier.thesisid85231
dc.description.pages141
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess