Optimization of the product design through quality function deployment (QFD) and analytical hierarchy process(AHP): A case study in a ceramic washbasin
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
QFD yöntemi, ürün ile müşteri arasındaki ilişkiyi sağlayan, ürünün satılabilirliğini belirleyen ve yöntem süresince yapılacak iyileştirme ile ürünün satılabilirliğini arttıran bir yöntemdir.Bu çalışmada, birçok sektörde uygulama alanı bulmuş QFD yönteminin vitrifiye seramik ürün tasarımlarında uygulanması ele alınmıştır. Bu amaçla inceleme ürünü olarak Vitra'nın Potsink lavabosu seçilmiş ve QFD'nin seramik ürünlerindeki uygulanabilirliği denenmiştir. Bu ürünün seçilmesindeki neden; Potsink tasarımının alışılagelmiş lavabo tasarımlarından farklı oluşu ve bu farklılıktan kaynaklı satış kaygılarının olması, ayrıca tasarımında ergonomik ve fonksiyonel bazı problemlerin gözlemlenmesidir.Yöntemin ilk basamağını oluşturan, müşterinin sesi aşamasında Analitik Hiyerarşi Süreci (AHS) metodu kullanılmıştır. Bu metot ile ürün hakkında belirlenen müşteri beklentilerinin bir biri arasındaki hiyerarşik ilişkisi belirlenmiştir.Daha sonra, belirlenen müşteri beklentileri ile bunlara karşılık gelen ürünün teknik özellikleri Kalite Evi'nde bir birleri ile ilişkilendirilmiştir. Kalite Evi'ne giren satış avantajı ve iyileştirme oranları ile hesaba katılan bu veriler hesaplanmış ve ortaya çıkan veriler değerlendirilmiştir. QFD is a methodology, which establishes a relationship between product and customer, determines product?s sales ability and carry out it to a high level during the process.In this study, QFD methodology, which is used in several industries, was implemented in the sanitary production industry. In this purpose, the washbasin, which is called as `Potsink? produced by Vitra, was chosen and examined implementation ability of the methodology. The aim for this choice is that Potsink?s design is different from usual washbasin forms and because of this reason, some sales problems would be appeared also there are some ergonomical and functional problems was observed.In the first step, which is developed by the customer?s voice, Analytic Hierarchy Process AHP was used. The relationship, which is between product and customer?s requirements, is determined by Analytic Hierarchy Process AHP.After this step, with customer requirements and technical details, which is matched with, are put in the house of quality (HoQ). Fallowing this step, improvement ratio and sales points are taken place in the house. Finally calculate all items and evaluated.
Collections