Show simple item record

dc.contributor.advisorErkarslan, Önder
dc.contributor.authorYilmaz, Hande
dc.date.accessioned2021-05-08T08:06:17Z
dc.date.available2021-05-08T08:06:17Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/641838
dc.description.abstractQFD yöntemi, ürün ile müşteri arasındaki ilişkiyi sağlayan, ürünün satılabilirliğini belirleyen ve yöntem süresince yapılacak iyileştirme ile ürünün satılabilirliğini arttıran bir yöntemdir.Bu çalışmada, birçok sektörde uygulama alanı bulmuş QFD yönteminin vitrifiye seramik ürün tasarımlarında uygulanması ele alınmıştır. Bu amaçla inceleme ürünü olarak Vitra'nın Potsink lavabosu seçilmiş ve QFD'nin seramik ürünlerindeki uygulanabilirliği denenmiştir. Bu ürünün seçilmesindeki neden; Potsink tasarımının alışılagelmiş lavabo tasarımlarından farklı oluşu ve bu farklılıktan kaynaklı satış kaygılarının olması, ayrıca tasarımında ergonomik ve fonksiyonel bazı problemlerin gözlemlenmesidir.Yöntemin ilk basamağını oluşturan, müşterinin sesi aşamasında Analitik Hiyerarşi Süreci (AHS) metodu kullanılmıştır. Bu metot ile ürün hakkında belirlenen müşteri beklentilerinin bir biri arasındaki hiyerarşik ilişkisi belirlenmiştir.Daha sonra, belirlenen müşteri beklentileri ile bunlara karşılık gelen ürünün teknik özellikleri Kalite Evi'nde bir birleri ile ilişkilendirilmiştir. Kalite Evi'ne giren satış avantajı ve iyileştirme oranları ile hesaba katılan bu veriler hesaplanmış ve ortaya çıkan veriler değerlendirilmiştir.
dc.description.abstractQFD is a methodology, which establishes a relationship between product and customer, determines product?s sales ability and carry out it to a high level during the process.In this study, QFD methodology, which is used in several industries, was implemented in the sanitary production industry. In this purpose, the washbasin, which is called as `Potsink? produced by Vitra, was chosen and examined implementation ability of the methodology. The aim for this choice is that Potsink?s design is different from usual washbasin forms and because of this reason, some sales problems would be appeared also there are some ergonomical and functional problems was observed.In the first step, which is developed by the customer?s voice, Analytic Hierarchy Process AHP was used. The relationship, which is between product and customer?s requirements, is determined by Analytic Hierarchy Process AHP.After this step, with customer requirements and technical details, which is matched with, are put in the house of quality (HoQ). Fallowing this step, improvement ratio and sales points are taken place in the house. Finally calculate all items and evaluated.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğitr_TR
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleOptimization of the product design through quality function deployment (QFD) and analytical hierarchy process(AHP): A case study in a ceramic washbasin
dc.title.alternativeÜrün tasarımında kalite fonksiyon yayılımı (KFY) ve analitik hiyerarşi süreci (AHS) yöntemleriyle ürün optimizasyonu: Seramik lavabo örneği
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEndüstriyel Tasarım Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid333008
dc.publisher.instituteMühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
dc.identifier.thesisid251084
dc.description.pages91
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess