Sağlık Bakanlığı hizmet kalite standartlarının hasta hakları yönünden incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez kapsamında; Kalite, hak, hasta hakları , ve aydınlatılmış onam kavramları açıklandı. Sağlık Bakanlığı Hizmet Kalite Standartları, 2002 Avrupa Statüsü Temel Dökümanı' ndaki 14 hasta hakkı baz alınarak incelendi.Hizmet Kalite Standartları'ndaki değerlendirme kriterlerinin %61.2'sinin ?kalite standartları hakkı? ve ?güvenlik hakkı?'na yönelik olduğu; Hasta haklarının özü olan ?aydınlatılmış onam?a yönelik ise %8.07 oranında değerlendirme kriteri bulunduğu tespit edildi.?Aydınlatılmış onam? a yönelik kriterlerin çoğunluğunun, hastaya ve tedaviye özgülenmiş olmadıkları; ?Kalite standartları? ile ?güvenlik hakkı?na yönelik kriterlerin fazlalığının ise sağlık hizmetlerinden en iyi şekilde yarar sağlamak ve tıp biliminin en klasik ilkelerinden olan ?önce zarar verme!? ilkesine uyumu yansıttığı sonucuna varıldı. Within the scope of this thesis the concepts of QUALITY, RIGHT, PATIENT RIGHTS and INFORMED CONSENT have been explained. The Service Quality Standards of the Ministry of Health were analysed according to the fourteen patient rights stated in the 2002 Basic Document for the European Statute.It has been determined that 61.2% of the evaluation criteria in the Service Quality Standards is oriented towards ?the Quality Standard Right? and ?the Security Right?, whereas 8.07% of the evaluation criteria is directed towards ?informed consent?, which forms the core of the patient rights.It has been concluded that most of the criteria oriented towards ?informed consent? are not patient or treatment specific. It has also been deduced that the excessive amount of criteria directed towards ?quality standards? and ? security standards? serves to get the most benefit from the health services and that it also complies with one of the most traditional principles of the science of medicine, being ? first, do not damage!?.
Collections