Pazarlamada müşteri ilişkileri yönetimi ve gıda sektörü üzerine bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzün yoğunlaşan rekabet koşulları, kuruluş ve müşteri arasında kurulan olumlu ilişkileri üstünlük sağlayıcı önemli bir faktör olarak ortaya çıkartmaktadır. Bu durumda müşteri ilişkilerinin kalıcı olabilmesi için müşteri odaklı çağdaş pazarlama anlayışının benimsenmesi gerekmektedir. Günümüzde işletmelerin yeni ekonomik olarak adlandırılan bilgi çağı içerisinde olduğu düşünüldüğünde müşteri ilişkileri yönetimi, pazarlama personelinin yönlendirilmesi dışında, insan kaynakları, müşteri hizmetleri gibi fonksiyonların da etkinleştirildiği farklı bir pazarlama dünyasını da beraberinde getirmektedir.Bu çalışmada, müşteri ilişkileri yönetimi ve pazarlamadaki yeri incelenmiştir. Gıda sektörü çalışanlarına uygulanan anketle, çalışmada hizmet üreten veya üretim yapan işletmelerin müşteri ilişkileri yönetiminin ve pazarlamanın müşteri ilişkileri yönetimi üzerindeki etkilerine verdikleri önemle, müşteriye sunmuş oldukları değeri ortaya çıkarmak hedeflenmiştir. Customer relationship management rules has some changes with marketing in today. Today strong relationship between in customers and companies is an advantage for companies. For permanent relations, modern marketing rules should think in common with customer relationship management. On this thesis, the effects of customer relationship management on marketing searched with a questionnaire that is done by food sectors employees.
Collections