Analyzing and measuring emotions on customer coproduction process through empirical researh on IKEA customers in Turkey
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çoğu kişiyi kendin yap etkinliğine yönelten konu maddi kaygılar olsa da, diğertaraftan büyük bir kitlenin tercih sebebi çoğu şeyi kendi başlarına yapmayı sevmelerive duygusal tatmin sağlamalarıdır. Kendin yap etkinliğini tasarım disiplini açısındandeğerli kılan önemli noktalardan biri de budur. Bu noktada kendin yap etkinliğisadece harcamaları kontrol altında tutmak için bir strateji olmanın dışında duygusaldeğerler de içermektedir. Kendin yap etkinliği giderek önem kazanırken bir diğertaraftan da firmalar tedarik zincirinin çeşitli aşamalarında tüketici katılımının önemve değerini farketmeye başladılar. Bu katılım fikir aşamasından üretime, ürün veyaservislerin dağıtım ve nakliyesine kadar farklı alanlarda tüketici katkısını içerebilir.Kendin yap ürünler büyük bir pazar oluşturmasına ve firmaların tüketici katılımınınönemini farketmelerine rağmen, kendin yap kavramı tüketim ve pratik açısındankeşfedilmemiş bir alan teşkil etmektedir ve kendin yap etkinliğinin duygusal yönüyleilgili tasarım literatüründe çok az veri bulunmaktadır. Kendin yap ve ortak yapımetkinliklerini ürün geliştirme süreçlerine dahil ederek özellikli bir yapıya sahipfirmalardan biri İsveç kökenli ev eşyası ve mobilya firması olaraksınıflandırılabilecek IKEA'dır. Tüketicinin kendi nakliye ve montajını yapması ileIKEA fiyatlarını düşürerek herkes için erişilebilir ürünler sunmaktadır. IKEA üretimzinciri içinde kendin yap etkinliği temel amaçlarından biridir ve aynı zamandatüketicileri ortak yapım aşamasına dahil ederek kendi değerlerini yaratmalarınaolanak vermektedir. Bu çalışma kendin yap ürün deneyimi ve kullanıcı duygularınıIKEA Türkiye müşterileri üzerine yapılan bir saha araştırması üzerinden incelemekteve ağırlıklı olarak literatür taraması ve ampirik araştırma sonuçlarına dayanmaktadır. Today?s consumers are prioritizing their expenditure and they think about what?sreally worth it. At this point ?Do It Yourself? (DIY) appears as a valuablealternative. For most of the people the underlying driving force is financial concerns,which are also the starting point of self assembly industrial products. On the otherhand acceptable amount of consumers prefer actually making something themselves.This is an important element which makes DIY appealing. So DIY is not just astrategy for being in control of expenditure, it also provides emotional value as aprocess. When DIY is gaining importance, at the same time companies started torecognize the value and importance of customer participation at the various level ofthe value chain. This participation may involve customer?s input from the ideation tothe production and delivery of a product as well as services. Although DIY is a hugemarket and companies have realized the importance of customer participation, it stillconstitutes relatively unexplored domain both of the practices and also little is knownabout its emotional aspects. Swedish company IKEA is one of the companies thatincorporate DIY activities and co-production. With the idea of integrating selfassembly and delivery into the product development process, IKEA reduces its pricesand makes its products affordable for everyone, which is the main concern of DIYactivities and also with this idea it makes customers participate the creation of valueby making them co-producers. This study investigates self assembly productexperiences and user emotions through an empirical research on IKEA customersand mainly based on literature review and collected data from the empirical fieldresearch conducted in Istanbul IKEA store.
Collections