Show simple item record

dc.contributor.advisorCoşkun, Ayşe Elif
dc.contributor.authorKarataş, Işil
dc.date.accessioned2021-05-08T08:04:41Z
dc.date.available2021-05-08T08:04:41Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/640697
dc.description.abstractÇoğu kişiyi kendin yap etkinliğine yönelten konu maddi kaygılar olsa da, diğertaraftan büyük bir kitlenin tercih sebebi çoğu şeyi kendi başlarına yapmayı sevmelerive duygusal tatmin sağlamalarıdır. Kendin yap etkinliğini tasarım disiplini açısındandeğerli kılan önemli noktalardan biri de budur. Bu noktada kendin yap etkinliğisadece harcamaları kontrol altında tutmak için bir strateji olmanın dışında duygusaldeğerler de içermektedir. Kendin yap etkinliği giderek önem kazanırken bir diğertaraftan da firmalar tedarik zincirinin çeşitli aşamalarında tüketici katılımının önemve değerini farketmeye başladılar. Bu katılım fikir aşamasından üretime, ürün veyaservislerin dağıtım ve nakliyesine kadar farklı alanlarda tüketici katkısını içerebilir.Kendin yap ürünler büyük bir pazar oluşturmasına ve firmaların tüketici katılımınınönemini farketmelerine rağmen, kendin yap kavramı tüketim ve pratik açısındankeşfedilmemiş bir alan teşkil etmektedir ve kendin yap etkinliğinin duygusal yönüyleilgili tasarım literatüründe çok az veri bulunmaktadır. Kendin yap ve ortak yapımetkinliklerini ürün geliştirme süreçlerine dahil ederek özellikli bir yapıya sahipfirmalardan biri İsveç kökenli ev eşyası ve mobilya firması olaraksınıflandırılabilecek IKEA'dır. Tüketicinin kendi nakliye ve montajını yapması ileIKEA fiyatlarını düşürerek herkes için erişilebilir ürünler sunmaktadır. IKEA üretimzinciri içinde kendin yap etkinliği temel amaçlarından biridir ve aynı zamandatüketicileri ortak yapım aşamasına dahil ederek kendi değerlerini yaratmalarınaolanak vermektedir. Bu çalışma kendin yap ürün deneyimi ve kullanıcı duygularınıIKEA Türkiye müşterileri üzerine yapılan bir saha araştırması üzerinden incelemekteve ağırlıklı olarak literatür taraması ve ampirik araştırma sonuçlarına dayanmaktadır.
dc.description.abstractToday?s consumers are prioritizing their expenditure and they think about what?sreally worth it. At this point ?Do It Yourself? (DIY) appears as a valuablealternative. For most of the people the underlying driving force is financial concerns,which are also the starting point of self assembly industrial products. On the otherhand acceptable amount of consumers prefer actually making something themselves.This is an important element which makes DIY appealing. So DIY is not just astrategy for being in control of expenditure, it also provides emotional value as aprocess. When DIY is gaining importance, at the same time companies started torecognize the value and importance of customer participation at the various level ofthe value chain. This participation may involve customer?s input from the ideation tothe production and delivery of a product as well as services. Although DIY is a hugemarket and companies have realized the importance of customer participation, it stillconstitutes relatively unexplored domain both of the practices and also little is knownabout its emotional aspects. Swedish company IKEA is one of the companies thatincorporate DIY activities and co-production. With the idea of integrating selfassembly and delivery into the product development process, IKEA reduces its pricesand makes its products affordable for everyone, which is the main concern of DIYactivities and also with this idea it makes customers participate the creation of valueby making them co-producers. This study investigates self assembly productexperiences and user emotions through an empirical research on IKEA customersand mainly based on literature review and collected data from the empirical fieldresearch conducted in Istanbul IKEA store.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleAnalyzing and measuring emotions on customer coproduction process through empirical researh on IKEA customers in Turkey
dc.title.alternativeOrtak yapım sürecindeki tüketici duygularının IKEA Türkiye müşterileri üzerinden değerlendirilmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTasarım Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmProduct design
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmCoproduction project
dc.subject.ytmCo-production
dc.subject.ytmIKEA
dc.subject.ytmDo it yourself
dc.subject.ytmDesign
dc.identifier.yokid443588
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKADİR HAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid319731
dc.description.pages130
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess