Kurumsal iletişimde yeni bir platform olarak sosyal medya kullanımı: Üniversitelere yönelik bir kurumsal iletişim uygulaması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sosyal medyanın son on yıllık süreçte günlük hayatta en çok tercih edilen iletişim araçlarından birisi haline gelmesiyle birlikte önemi her geçen gün artmaktadır. Her ne kadar ağ tabanlı iletişim sistemleri iletişim teknolojilerindeki gelişmenin bir yansıması olarak kurumsal iletişim alanında uzun yıllardır kullanılmaya devam ediliyor olsa da, sosyal ağlar bazı özellikleri ile çevrimiçi sitelerden farklılıklar barındırmaktadır. Bu çalışmada üniversitelerin kurumsal iletişim faaliyetlerinde sosyal medya kullanımının rolü, kullanıcıların algı ve davranışlarının sosyal medya kurumsal iletişiminin verimliliği üzerindeki etkisini performans beklentisi, çaba beklentisi, sosyal etki ve hızlandırıcı koşullar olmak üzere dört faktör üzerinden değerlendirmekte kullanılan BTKK (UTAUT) modeli uygulanarak analiz edilmektedir. Üniversite öğrencilerinin sosyal medya tabanlı kurumsal iletişim davranış ve algılarını değerlendirmek üzere Kadir Has Üniversitesi'nde eğitim görmekte olan 188 öğrencinin katılımıyla bir anket çalışması gerçekleştirilmiştir. Bu çalışma aynı zamanda üniversite tercihi döneminde üniversiteler tarafından gerçekleştirilen sosyal medya iletişiminin öğrenciler üzerindeki etkisini de araştırmaktadır. Araştırma sonucu göstermiştir ki, sosyal medya, öğrencilerin üniversiteleri tarafından yapılan kurumsal iletişim faaliyetlerini takip etmeleri ve bu aktivitelere katılımlarını sağlama noktasında olumlu sonuçlar doğurmaktayken, öte yandan üniversite öncesi dönemde öğrencilerin okul seçimi ile ilgili kararları üzerinde pek etkili olmamaktadır. The significance of social media in communications has been growing since the social media is one of the main communication tools in daily life within the past ten years. Although the web based information systems have been already used for many years in corporate communications area as a part of firms' adaptation to new developments in communication technologies, however, social media is a specific platform which differs from a web page in some particular aspects. In this study, the role of social media on corporate communications in universities is analyzed with regard to UTAUT model which aims to determine the effects of user's perception and behaviour on the effectiveness of social media corporate communications in terms of performance expectancy, effort expectancy, social influence, and facilitating conditions. In order to determine the perceptions and behaviours of university students on social media corporate communications, a survey was conducted with participation of 188 students attending to Kadir Has University. It also aimed to analyze the effects of social media communications made by university authorities on the perceptions of pre university period about the university. Research maintained that social media corporate communications leads students to follow and contribute the university's corporate communications activities nevertheless it does not have a significant impact on the pre university students' decision making about universities.
Collections