Show simple item record

dc.contributor.advisorBaybars Hawks, Banu
dc.contributor.authorSilen, Duygu
dc.date.accessioned2021-05-08T08:04:10Z
dc.date.available2021-05-08T08:04:10Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/640339
dc.description.abstractSosyal medyanın son on yıllık süreçte günlük hayatta en çok tercih edilen iletişim araçlarından birisi haline gelmesiyle birlikte önemi her geçen gün artmaktadır. Her ne kadar ağ tabanlı iletişim sistemleri iletişim teknolojilerindeki gelişmenin bir yansıması olarak kurumsal iletişim alanında uzun yıllardır kullanılmaya devam ediliyor olsa da, sosyal ağlar bazı özellikleri ile çevrimiçi sitelerden farklılıklar barındırmaktadır. Bu çalışmada üniversitelerin kurumsal iletişim faaliyetlerinde sosyal medya kullanımının rolü, kullanıcıların algı ve davranışlarının sosyal medya kurumsal iletişiminin verimliliği üzerindeki etkisini performans beklentisi, çaba beklentisi, sosyal etki ve hızlandırıcı koşullar olmak üzere dört faktör üzerinden değerlendirmekte kullanılan BTKK (UTAUT) modeli uygulanarak analiz edilmektedir. Üniversite öğrencilerinin sosyal medya tabanlı kurumsal iletişim davranış ve algılarını değerlendirmek üzere Kadir Has Üniversitesi'nde eğitim görmekte olan 188 öğrencinin katılımıyla bir anket çalışması gerçekleştirilmiştir. Bu çalışma aynı zamanda üniversite tercihi döneminde üniversiteler tarafından gerçekleştirilen sosyal medya iletişiminin öğrenciler üzerindeki etkisini de araştırmaktadır. Araştırma sonucu göstermiştir ki, sosyal medya, öğrencilerin üniversiteleri tarafından yapılan kurumsal iletişim faaliyetlerini takip etmeleri ve bu aktivitelere katılımlarını sağlama noktasında olumlu sonuçlar doğurmaktayken, öte yandan üniversite öncesi dönemde öğrencilerin okul seçimi ile ilgili kararları üzerinde pek etkili olmamaktadır.
dc.description.abstractThe significance of social media in communications has been growing since the social media is one of the main communication tools in daily life within the past ten years. Although the web based information systems have been already used for many years in corporate communications area as a part of firms' adaptation to new developments in communication technologies, however, social media is a specific platform which differs from a web page in some particular aspects. In this study, the role of social media on corporate communications in universities is analyzed with regard to UTAUT model which aims to determine the effects of user's perception and behaviour on the effectiveness of social media corporate communications in terms of performance expectancy, effort expectancy, social influence, and facilitating conditions. In order to determine the perceptions and behaviours of university students on social media corporate communications, a survey was conducted with participation of 188 students attending to Kadir Has University. It also aimed to analyze the effects of social media communications made by university authorities on the perceptions of pre university period about the university. Research maintained that social media corporate communications leads students to follow and contribute the university's corporate communications activities nevertheless it does not have a significant impact on the pre university students' decision making about universities.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleKurumsal iletişimde yeni bir platform olarak sosyal medya kullanımı: Üniversitelere yönelik bir kurumsal iletişim uygulaması
dc.title.alternativeSocial media as a new corporate communications platform: An application for corporate communications of universities
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCorporata communication
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmMedia
dc.subject.ytmSchool choice
dc.subject.ytmProductivity
dc.subject.ytmUniversities
dc.subject.ytmCommunication
dc.identifier.yokid10088237
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKADİR HAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid399652
dc.description.pages92
dc.publisher.disciplineKurumsal İletişim ve Halkla İlişkiler Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess