Muscular, sexy, and powerful: Hegemonic masculinity in men`s lifestyle magazines in the us and Turkey
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma GQ, Esquire, ve Men's Health isimli erkek dergilerinin idealize ettiği erkek imajını karşılaştırmalı bir biçimde analiz etmektedir. Tez, bu üç derginin Amerika ve Türkiye versiyonlarının 2014-2016 yılları arasında yayınlanan sayılarına odaklanmıştır. Çalışmanın sonucunda bu erkek dergilerinin benzer özelliklere sahip erkeği idealize ettiği görülmüştür. Bu dergilerin Amerika ve Türkiye versiyonlarında kaslı/fit, cinsel gücü yüksek, heteroseksüel, giyimine ve genel olarak nasıl göründüğüne dikkat eden erkek figürü ideal erkek olarak sunulmaktadır. Dergiler, idealize ettikleri bu erkek figürünü görseller ve metinler yoluyla tarif ettikleri hegemonik erkekliğin bir temsili olarak işaret etmektedir. Bu bağlamda ortayan çıkan ideal erkek figürü, kadınlar ve marjinalize edilmiş erkekliklerden daha güçlü bir figür olarak tanımlanmaktadır. This dissertation examines Turkey and USA versions of three men's lifestyle magazines, GQ, Esquire, and Men's Health to identify the characteristics of ideal man of hegemonic masculinity in these magazines. These men's lifestyle magazines idealize the heterosexual white man who has a muscular body, high sexual power, dresses well and cares about his look. The magazines employ a discourse that gives the message that this ideal man is also the favorite man of hegemonic masculinity who has control over women and marginalized masculinities. The comparison of the magazines shows the ideal man in Turkey and USA versions of men's lifestyle magazines has similar characteristics.
Collections