Show simple item record

dc.contributor.advisorŞimşek, Mary Louise
dc.contributor.authorAras, Serkan
dc.date.accessioned2021-05-08T08:03:26Z
dc.date.available2021-05-08T08:03:26Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-02-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/639830
dc.description.abstractBu çalışma GQ, Esquire, ve Men's Health isimli erkek dergilerinin idealize ettiği erkek imajını karşılaştırmalı bir biçimde analiz etmektedir. Tez, bu üç derginin Amerika ve Türkiye versiyonlarının 2014-2016 yılları arasında yayınlanan sayılarına odaklanmıştır. Çalışmanın sonucunda bu erkek dergilerinin benzer özelliklere sahip erkeği idealize ettiği görülmüştür. Bu dergilerin Amerika ve Türkiye versiyonlarında kaslı/fit, cinsel gücü yüksek, heteroseksüel, giyimine ve genel olarak nasıl göründüğüne dikkat eden erkek figürü ideal erkek olarak sunulmaktadır. Dergiler, idealize ettikleri bu erkek figürünü görseller ve metinler yoluyla tarif ettikleri hegemonik erkekliğin bir temsili olarak işaret etmektedir. Bu bağlamda ortayan çıkan ideal erkek figürü, kadınlar ve marjinalize edilmiş erkekliklerden daha güçlü bir figür olarak tanımlanmaktadır.
dc.description.abstractThis dissertation examines Turkey and USA versions of three men's lifestyle magazines, GQ, Esquire, and Men's Health to identify the characteristics of ideal man of hegemonic masculinity in these magazines. These men's lifestyle magazines idealize the heterosexual white man who has a muscular body, high sexual power, dresses well and cares about his look. The magazines employ a discourse that gives the message that this ideal man is also the favorite man of hegemonic masculinity who has control over women and marginalized masculinities. The comparison of the magazines shows the ideal man in Turkey and USA versions of men's lifestyle magazines has similar characteristics.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectAmerikan Kültürü ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectAmerican Culture and Literatureen_US
dc.titleMuscular, sexy, and powerful: Hegemonic masculinity in men`s lifestyle magazines in the us and Turkey
dc.title.alternativeKaslı, seksi, ve güçlü: Amerika ve Türkiye'deki erkek dergilerinde hegemonik erkeklik
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-02-05
dc.contributor.departmentAmerikan Kültürü ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10201805
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKADİR HAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid529914
dc.description.pages158
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess