Show simple item record

dc.contributor.advisorSaraç, Sezgi
dc.contributor.authorErtuğ, Ceyda
dc.date.accessioned2020-12-04T08:00:57Z
dc.date.available2020-12-04T08:00:57Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63934
dc.description.abstractÖğrencileri seviyelerine, yeterliliklerine ya da yeteneklerine göre gruplandırmak yıllardır pek çok ülkede uygulanmakta olan bir sistemdir. Öğrencileri gruplandırmanın pek çok sebebi bulunmaktadır. Kalabalık sınıflar, farklı yetenekteki öğrenciler ya da farklı seviyelerde olan öğrenciler bu sistemin oluşmasının nedenleri arasındadır. Bu araştırma dil yeterliliklerine göre kurlara ayrılmış olan öğrencilerin ve özel bir okulda kur sistemini uygulamakta olan öğretmenlerin ve idarecilerin görüşlerini hedeflemiştir. Aynı zamanda bu araştırma kur sisteminin güçlü ve zayıf yönlerini, ileride oluşabilecek fırsatları ve tehditleri de araştırmıştır. Araştırmada, özel bir okulda çalışan ve birden fazla yıldır kur sistemini uygulayan 10 öğretmen, 3 idareci ve 4 yıldır kur sistemine maruz kalan 6 öğrenci ile mülakat yapılmıştır. Mülakatta sistemin güçlü yönleri, zayıf yönleri, fırsat ve tehditleri üzerinde durulmuştur. Sonuç olarak öğretmenler sistemin güçlü yanlarından bahsederken, zayıf yönlerinin de göz ardı edilemeyecek boyutta olduğunu belirtmişlerdir. İdareciler sistemin iyileştirilmesi gereken zayıf yönleri olsa dahi, sistemin güçlü yönlerinin olduğunu belirtmişlerdir. Öğrenciler ise genel olarak sistemden gayet memnun olduklarını ve de öğretmenlerinin bahsettiği olumsuz yönlerden hiç bahsetmemişlerdir.
dc.description.abstractGrouping same-class students in terms of their levels, proficiency levels or abilities has been applied over the years. Students have been grouped for many reasons. Overcrowded classes, students with differing abilities and students whose proficiency levels are different are some of the reasons for implementing this system. This study addressed students who have been grouped in terms of their proficiency levels, as well as their teachers? and administrators? evaluations on applying this system in a private primary school. This study also investigated whether there were any strong and weak points, opportunities and threats of the system. In this study, ten teachers who have been working in a private school and applying this system for more than one year, three administrators, and six students who have been studying according to this system for four years were interviewed. In the interviews, the strengths and weak points, opportunities and threats of the system were elaborated. As a result; while teachers mentioned the strengths of the system, they also stated that the weaknesses of the system should not be ignored. The administrators stated that there were strong points of the system, despite the weaknesses that should be resolved. The students stated that they were pleased with the system in general, and they did not mention the negative points of the system brought up by their teachers.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAn efficiency analysis on english proficiency grouping of same graders in primary education
dc.title.alternativeİlöğretimde aynı sınıf öğrencilerine İngilizce kur sistemi uygulamasının yeterlilik analizi: niteliksel durum çalışması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmEfficiency analysis
dc.subject.ytmGrouping model
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.identifier.yokid444756
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAŞKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid370435
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess