Türk edbiyatının hayalperest çocuğu fantastik edebiyatın ortaokul (5,6,7,8) sınıflar Türkçe ders kitalarına yansıması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türkçe öğretimi, genel olarak belirlenen amaç ve kazanımlara uygun olarak yapılır, bunu yapabilmek ancak doğru seçilen metinlerle mümkündür. Seçilen bu metinler Türkçe öğretiminin temel araçlarıdır. Ortaokul Türkçe kitaplarında yer alan metinler, bir yönüyle amaç ve kazanımlara göre hayal gücünü alabildiğine geniş kullanabilen, yerine kendini koyabilen, nesnel gerçekliği değiştirerek veya bozarak düşsel bir yaşamın oluşturulduğu kurmaca alemde yapılan gizemli yolculuğa davet etmelidir. Bu amaçlar doğrultusunda kitaplarda yer verilecek bir metin türü de fantastik metindir ve bu metinlerin ortaokul ders kitaplarında belirlenen amaç ve kazanımlara ulaşmada bu türe yeterince yer verilmediği gözlemlenmiştir. The education of Turkish language can be done in accordance with goals and achievements which appointed generally and this work can carry out with properly chosen texts. These chosen texts are fundamental tools in the education of Turkish language. The texts which take place in secondary schools textbooks of Turkish language ought to invite mysterious travel in the fiction world in where the imagination can be used widely and in which objective reality are changed or disrupted. In the direction of this aims, the another text type which can take place in textbooks is fantastic texts. However, In the aim of reach appointed goals and achievements this type of text doesn't locate in secondary school textbooks.
Collections