Bilgisayar destekli geometri öğretiminin 7. sınıf öğrencilerinin başarısına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, bilgisayar destekli geometri öğretiminin 7. sınıf öğrencilerinin geometri başarısına ve geometri özyeterlilik algısına etkisini belirlemektir. Bunun yanında bilgisayar destekli öğretimin değişkenlere olan etkilerinin daha ayrıntılı olarak incelenmesi amacıyla öğrencilerin bilgisayar destekli öğretim hakkındaki görüşleri alınmıştır. Çalışma, Ankara ili Mamak ilçesinde bulunan bir devlet ortaokulunda okuyan 54 yedinci sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. 27 öğrenci deney grubu, 27 öğrenci kontrol grubu olmak üzere iki sınıf belirlenmiştir. Deney grubunda bilgisayar destekli öğretim yapılırken, kontrol grubunda geleneksel yolla öğretim yapılmıştır. Çalışmada dörtgenlerin özellikleri ve alan konusuyla ilgili geometri başarı testi geliştirilmiştir. Bunun yansıra, öğrencilerin geometriye yönelik öz-yeterlikleri, Cantürk-Günhan ve Başer (2007) tarafından geliştirilen `Geometriye İlişkin Öz-yeterlik İnancı Ölçeği` ile ölçülmüştür. Öz-yeterlik ölçeği ile geometri başarı testi, ön-test ve son-test olarak uygulanmıştır. Uygulama sonunda deney grubundaki 27öğrenciyle yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Çalışmanın nicel verileri SPSS 22 paket programı kullanılarak bağımsız örneklemler t-testi ve bağımlı örneklemler t-testi ile analiz edilmiştir. Nitel verilerle ilgili olarak daha önceden belirlenen temalar doğrultusunda betimsel analiz yapılmıştır. Çalışmanın sonunda, deney ve kontrol gruplarındaki öğrencilerin geometri başarısı ve geometriye yönelik öz-yeterlik inançları arasında anlamlı fark olduğu belirlenmiştir. Bunun yanında, öğrencilerle yapılan görüşmelerin sonuçları, öğrencilerin çoğunluğunun bilgisayar destekli öğretimle ilgili olumlu duygulara sahip olduklarını göstermektedir.Anahtar Kelimeler: Bilgisayar Destekli Geometri Öğretimi, Geogebra Yazılımı,Geometriye Yönelik Öz-yeterlik, Öğrenci Başarısı, Dörtgenlerin Özellikleri ve Alan This study investigated the effects of the computer based geometry teaching on seventh grade students' achievement in geometric solids and on students' self-efficacy towards geometry. In addition, in order to examine the effects of geometric solids on these variables, students' opinions about computer based instruction were investigated. The study was carried out with 54 seventh grade students at a public school in Mamak district in Ankara. One group was assigned as the experimental group and the other group was assigned as the control group both of which consisted of 27 students. In the experimental group computer supported instruction took place whereas traditional teaching took place in the control group. In this study, an achievement test on properties of quadrilaterals and the issues related to the area was developed. In addition, students' self-efficacy towards geometry was evaluated by self-efficacy scale which was developed by Cantürk-Günhan and Başer (2007). Self-efficacy scale and geometric solids test were administrated as pretest and post-test. After the instruction, semi-structured interviews were conducted with 27 students in the experimental group. Quantitative data obtaiıned in the study was analysed using SPSS 22 software package by using t-test Independent –Samples T-test and Paired Samples T-test. Descriptive analysis in accordance with a predetermined theme concerning qualitative data were performed. At the end of the study, there were significant difference between geometry achievement and self-efficacy towards geometry the students in the experimental group and control group. In addition, the results of the interviews showed that the majority of students have positive feelings about computersupported teaching.Keywords: Computer Supported Geometry Teaching, GeoGebra Software, Self-EfficacyTowards Geometry, Student Achievement, Properties and Areas of Quadrilaterals.
Collections