Buluş yoluyla öğrenme yaklaşımını esas alan matematik öğretiminin 8. sınıf öğrencilerinin akıl yürütme ve ilişkilendirme becerilerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada ilköğretim öğrencilerine uygulanan buluş yoluyla öğrenme yaklaşımını esas alan matematik öğretiminin öğrencilerin akıl yürütme ve ilişkilendirme becerilerine etkisini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırma, 2014-2015 öğretim yılının ikinci yarıyılında Osman Hamdibey Ortaokulu 8.sınıfta öğrenim gören toplam 60 öğrencinin yer aldığı, birbirine denk iki sınıf üzerinde yürütülmüştür. Bu sınıflar; matematik dersi eşitsizlikler konusunun buluş yoluyla öğrenmeyi esas alan öğretim ile işlendiği deney grubu ve geleneksel öğretim yöntemi ile işlendiği kontrol grubu olarak atanmıştır. Araştırmada karma yöntem kullanılmıştır. Araştırmada öğrencilere matematiksel muhakeme değerlendirme ölçeği ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Deney grubuna buluş yoluyla öğrenmeyi esas alan öğretim ile eşitsizlikler konusu anlatılırken süreç video kaydına alınmış ve öğrencilerin davranışları gözlemlenerek ilişkilendirme becerileri analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda matematiksel muhakeme ölçeğinden elde edilen verilerin istatistiksel analizinde bağımlı örneklem için t-testi ve bağımsız örneklem için t-testi kullanılmıştır. Buluş yoluyla öğrenmeyi esas alan matematik öğretiminin matematiksel akıl yürütme becerisine ve ilişkilendirme becerisine olumlu yönde katkı sağladığı belirlenmiştir. The purpose of this study was to investigate the effect of the discovery based approach mathematics learning on the students' reasoning and connecting skills. The study was carried out at Osman Hamdibey Secondary School 8th grade, during the spring semester, of 2014-2015 academic education years, with 60 students of two equal level classes. These classes were nominated as the experiment group where the mathematics lesson-the topic unequalities- was taught with the discovery based approach learning; and as the control group where the traditional method is used. In the study the composite method was used. In the study, the mathematical reasoning evaluating scale was applied as pre-testing and post testing. While- the inequalities- was taught with the discovery based approach method to the experiment group, the process was videod and the connection skills were analysed by observing the students' behaviours at the end of the study. As a result of the study, while doing the statical analysing of the achieved datas from mathematical reasoning scale; t-test was used for the dependent sample, t-test was used for the independent sample. It was defined that the discovery based approach learning has contributed to mathematical reasoning skill in a positive way. It has been seen that the students could identify the discovery based approach learning with their daily life, set up a relationship between the topics, and connection mathematics with the other subjects.
Collections