A case study: Students` attitudes towards academic English courses at faculty of education
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada Eğitim Fakültesi öğrencilerinin, yabancı dil öğrenmelerine yönelik algılarının incelenmesi amaçlanmıştır. Bu çalışma, farklı dönemlerinde müfredatlarında İngilizce olan üç bölümdeki öğrenci grubunun İngilizce dersine yönelik tutumlarını araştıran karşılaştırmalı bir analizdir. Bu üç faklı bölümden PDR Bölümü (Psikolojik Danışma ve Rehberlik), TÖR Bölümü (Türkçe Öğretmenliği Programı) ve MTE Bölümünden (İlköğretim Matematik Öğretmenliği) oluşmaktadır. Ayrıca, bu çalışma, öğrencilerin tutumları doğrultusunda, ikinci dil yeterliliklerini yaş, cinsiyet, kayıtlı oldukları bölüm, mezun oldukları lise türü, yurtdışı deneyimleri ve sınıfları bakımından incelemeyi amaçlamıştır. Bu çalışmanın katılımcıları 192 kişiden oluşmaktadır. Bu araştırmada Yunus Doğan (2016) tarafından geliştirilen `İngilizce Dersine Yönelik Tutum Ölçeği` adlı anketten yararlanmıştır. Buna ek olarak, öğrencilerin tutumlarına ilişkin veriler, Türkçe Öğretmenliği Programı (TÖR) öğrencilerinin tutumlarında farklılık göstermiştir. Bu nedenle, yabancı dil öğrenimine yönelik Türkçe Öğretmenliği Programı (TÖR) öğrencilerinin bireysel yorumları örnek teşkil edeceği düşüncesi ile bu gruptaki öğrencilerin tutumlarını daha yakından incelemek için öğrenciler ile bir röportaj gerçekleştirilmiştir. This dissertation aimed to find out the attitudes and perceptions of students on learning a foreign language. This study is a comparative study which investigates the attitudes of three groups of students with varied competence in English. The three groups of students from three different departments (Psychological Counseling and Guidance Department, Turkish Language Education and Elementary Mathematics Education Program Department) are taken into investigation in order to reach a conclusion about the attitudes of different groups of learners towards learning a foreign language. Besides, the study also tried to examine in accordance with the attitudes of students, this study also analyzed the competency of students in second language in terms of their age, gender, department, the kind of high-school they finished, their abroad experience, and grade. The population of this study consisted of 192 students. The data of the study were collected with a personal information sheet, the Attitudes towards English Scale, In addition, the data regarding the students' attitudes demonstrated difference in Turkish Language Education (TLE) students 'attitudes Therefore, an interview was carried out among TLE students to evaluate the attitudes of TLE students towards foreign languages because individual feedback was essential.
Collections