Türkiye ve Singapur ortaokul son sınıf matematik ders kitaplarının analizi: Gerçekçi matematik eğitimi perspektifi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, uluslararası arenada başarısını ispatlamış matematik alanına özgü bir eğitim yaklaşımı olan Gerçekçi Matematik Eğitimi'nin öğretim ilkeleri doğrultusunda Talim ve Terbiye Kurulu tarafından onaylanmış ve ülkemizde en yaygın kullanıma sahip olan ortaokul son sınıf matematik ders kitabı ile Singapur ortaokul son sınıf matematik ders kitabını karşılaştırmalı analize tabi tutmaktır. Hedef, GME'nin özünü oluşturan ilkeleri ortaya çıkararak bu ilkelerin bahsi geçen kitaplarda nasıl bir dağılım gösterdiğini araştırmaktır. Araştırmanın verileri doküman analizi yapılarak toplanmış ve Gerçekçi Matematik Eğitimi'nin öğretim ilkelerine göre kodlanmıştır.Araştırmadan elde edilen analiz sonuçlarına göre Türkiye'yi ve Singapur'u temsil eden matematik kitaplarındaki toplam soru sayısı sırası ile 663 ve 993 adettir. Bu sorular örnek soru, alıştırma ve problem olmak üzere 3 kategoride incelenmiştir. Türkiye'yi temsil eden ders kitabında soruların %40'ı örnek soru, %48'i alıştırma ve %12'si problemden oluşmaktadır. Singapur'u temsil eden kitapta ise örnek soru %16, alıştırma %35 ve problem %49 oranında bir dağılıma sahiptir. Sorular gerçekçi durumların kullanımı açısından incelendiğinde Türkiye'yi temsil eden kitapta örnek soruların %23'ü, alıştırmaların %5'i ve problemlerin %82'si gerçekçi durum içermektedir. Singapur'u temsil eden kitapta ise örnek soruların %70'i, alıştırmaların %1'i ve problemlerin %99'u gerçekçi durum içermektedir. Genel olarak, Türkiye'yi temsil eden kitap %21 oranında gerçekçi durumlara sahipken, bu oran Singapur için %60'tır. Ayrıca Türkiye'yi temsil eden matematik ders kitabındaki gerçekçi durum içeren örnek soruların %50'sinde, Singapur'u temsil eden matematik ders kitabındaki örnek soruların ise %55'inde model kullanılmıştır. Kitaplar, öğrencilerin aktif katılımını gerektiren bölümler açısından kıyaslandığında Singapur'u temsil eden kitabı kullanan öğrencilerin daha aktif olduğu sonucu elde edilmiştir. Türk öğrencilerin kalıcı öğrenme olanaklarının arttırılması amacıyla birtakım öneriler sunulmuştur. Bunlar arasında dikkatle üzerinde durulması gerekenler matematik ders kitaplarında daha fazla gerçekçi problem, modelleme etkinlikleri ve aktif katılım gerektiren bölümlere yer verilmesi gerektiğidir. The purpose of this study is to compare the most popular junior high school education mathematics textbook in Turkey with junior high school education mathematics textbook of Singapore in the direction of principles of Realistic Mathematics Education which is a mathematical education approach which has proved its success in the international area. The goal is to explore the principles that form the Realistic Mathematics Education's core, and to look at how these principles are distributed across the book. The data of the study were collected by document analysis and coded according to the basic principles of Realistic Mathematics Education.According to the results of the analysis, the total number of questions in mathematics books representing Turkey and Singapore is 663 and 993, respectively. These questions were examined in 3 categories as sample question, exercise and problem. In the course book representing Turkey, 40% of questions are sample questions, 48% are exercises and 12% are problems. In the book representing Singapore, the sample question is 16%, the exercise is 35% and the problem is 49%. When the questions are examined in terms of the use of realistic situations, 23% of the sample questions, 5% of the exercises and 82% of the problems are realistic in the book representing Turkey. In the book representing Singapore, 70% of the sample questions, 1% of the exercises and 99% of the problems are realistic. Overall, the book that represents Turkey has 21% realistic status, 60% for Singapore. In addition, 50% of the sample questions in the mathematics text book that represents Turkey and 55% of the sample questions in the mathematics text book that represents Singapore were used. The book concludes that students using the book representing Singapore are more active when compared to the sections that require active participation of the students. Some suggestions were presented to increase the permanent learning opportunities of Turkish students. Among these, careful consideration should be given to more realistic problems in mathematics textbooks, modeling activities, and sections that require active participation.
Collections