Show simple item record

dc.contributor.advisorKalelioğlu, Filiz
dc.contributor.authorAşici, Melih
dc.date.accessioned2020-12-04T07:59:39Z
dc.date.available2020-12-04T07:59:39Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-01-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63876
dc.description.abstractWeb 2.0 teknolojilerini içinde barındıran ve öğretim yönetim sistemi (ÖYS) olaraktasarlanmış olan Edmodo, sosyal ağ sitelerinden eğitim alanında kullanılan önemli biraraç olarak profesyonel bir öğrenme ortamı sağlamaktadır. Bu özelliği ile Edmodo, birders içeriğinde ÖYS olarak kullanılmış, öğrencilerin ÖYS kullanılan derslere karşıtutumları ve öğretmenlik öz-yeterlik düzeylerine etkileri incelenmiştir. Ayrıca buaraştırmada, anket ve açık uçlu soru yöntemleriyle, öğrencilerin ÖYS hakkındakigörüşlerine de yer verilmiştir. Araştırmaya özel bir üniversitenin Eğitim Fakültesindefarklı bölümlerde öğrenim gören ve Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı(ÖTMT) dersini alan 44 öğretmen adayı katılmıştır. ÖYS üzerinden açılan dersalanında, derslerin içerikleri, ders içi sunum dosyaları ve ödevler bu platformdanpaylaşılmıştır. Öğrencilerin ödev yüklemeleri ve öğretmenin geri-dönütleri de benzerşekilde ÖYS üzerinden sağlanmıştır. Araştırmanın sonuçları incelendiğinde,Edmodo'nun ÖYS olarak başarılı bir platform olduğu söylenebilir. Ayrıca öğrencilerinÖTMT dersine yönelik tutumlarında öntest ve sontest puanları incelendiğinde, son-testpuanlarında bir artış olduğu görülmektedir. Buna göre Edmodo'nun öğrencilerin derseyönelik tutumlarını arttırdığı görülmektedir. Öğrencilerin, ÖYS'leri sevdikleri veuygulamayı kullanmaktan keyif aldıkları gözlemlenmiştir. Fakat Edmodo'nunöğrencilerin hazır bulunuşluk düzeylerine bağlı olarak öğretmen öz yeterlikdüzeylerinde benzer oranda bir düşüşe neden olduğu görülmektedir. Öğrencilerin dahaverimli bir eğitim süreci geçirilebilmesi için, sürecin başlangıcından önce sosyal medyaeğitimi verilmesi önerilebilir ve bu şekilde eğitim programı desteklenebilir.
dc.description.abstractEdmodo, which includes Web 2.0 technologies and is designed as a learningmanagement system (LMS), provides social networking sites with a professionallearning environment as an important tool in the field of education. Thanks to thisfeature, Edmodo has been used as a LMS in a course content and the attitude of thestudents towards the courses in which LMS has been used and their impact on the selfefficacylevels of the teachers have been analysed. This research further involves theopinions of the students on LMS with a questionnaire and open-ended questions. 44pre-service teachers, who receive Instructional Technology and Material Design(ITMD) course and studying in the different departments in the Faculty of Education ofa private university. The course content, in-class presentation files, and assignments areshared on this platform in the course area opened via the LMS. Student homeworkassignments and teacher feedback were similarly provided through the LMS. Researchresults demonstrate that Edmodo is a successful platform as the LMS. In addition, whenthe pre-test and post-test scores of the students' attitudes towards ITMD course areexamined, it is clear that there is an increase in the post-test scores. This shows thatEdmodo increases the attitudes of the students towards the course. It has been observedthat the students like the LMS and enjoy using it. However, Edmodo leads to a similardecline in teacher self-efficacy levels, depending on the level of readiness of thestudents. It may be suggested that social media education should be given before thebeginning of the process so that students can get a more efficient education process andthe education program can be supported in this wayen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretim yönetim sistemi ile desteklenmiş dersin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of the course supported by the learning management system via various variables
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-16
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducation management systems
dc.subject.ytmSocial networks
dc.subject.ytmSelf-efficacy
dc.subject.ytmEdmodo
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmTeacher proficiency
dc.identifier.yokid10212609
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAŞKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid521436
dc.description.pages85
dc.publisher.disciplineBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess