Exploratıon of turkısh consumers` trust ın e-commerce
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnternetin bireylerin günlük hayatına hızlı bir şekilde nüfus etmesi ile birlikte, teknoloji çoğu sektördeki işletmeleri iş yapış şekillerini değiştirmeye zorlarken, aynı zamanda işletmelere hedef kitlelerine ulaşmak için alternatif ve etkin bir seçenek sunmuş ve tüketicileri bu merak uyandırıcı yenilik hareketine davet etmiştir.Elektronik ticaret, siber dünyada tüketicileri ihtiyaç duydukları ürün ya da hizmeti zaman ve maliyet bakımından avantajlı bir şekilde sağlayan işletmelerle buluşturarak şüphesiz ki alışveriş alışkanlıklarını kökten değiştirmiştir. Bununla birlikte, toplumun bir bölümünü bu süreçten uzak tutan güvenlik, gizlilik ve güven gibi bir takım nedenler mevcuttur. Bu etkenlerin içerisinde çok boyutlu bir kavram olan güven, bir çok alışveriş kararının arkasındaki gizli bir bulut kümesi olarak düşünülebilir.Bu çalışmada, Türkiye'deki en iyi web siteleri, konuyla ilgili yapılmış geçmiş akademik çalışmalar ışığında farklı güven öğeleri bakımından incelenmiştir. Yapılan literatür çalışması doğrultusunda, tüketicilerin e-ticaret işlemlerinde yaşadıkları güven engelini aşarak, satışlarında artış sağlamak ve piyasada rekabet gücü kazanmak isteyen işletmeler için faydalı pratikler sağlayan en kritik güven öğeleri belirlenmiştir. With the rapid penetration of the Internet into people?s daily lives, technology forced some companies in many sectors to change their way of doing business, in the meantime, presented some companies the opportunity to utilize it as an alternative and effective way to reach their target market while inviting the consumers to this charming revolutionary process.Electronic commerce undoubtedly reshaped shopping habits from scratch, bridging consumers who are willing to pay for the needed product or service with the merchants in the cyberspace ready to satisfy the demand in a cost effective and time saving manner. Still, there are some considerations related with the issues such as security, privacy, trust which hinder a part of the population from being a member of this process. Among them, being a multi-dimensional concept, trust could be seemed as the latent cumulus behind the various shopping decisions.In this study, top websites in Turkey are examined and evaluated in terms of different trust elements suggested by previous research. In the light of the literature review, the most crucial factors are obtained in order to constitute useful guidelines for companies which are in a desire of coming up with the trust blocks and try to achieve great enhancements in building trust with their customers which lead them to increase in sales and to be competitive in the market.
Collections